Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på lur efter et nyt TV omkring 40". Jeg havde egentligt forestillet mig, at jeg skulle have et Samsung C6005, men efter at have læst en anmeldelse af dette TV her på sitet, så er jeg ikke så sikker længere.

Nu hælder jeg så mere til et Sharp LE820, som får bedre anmeldelser, og prisen er kun omkring 800,- højere. Jeg kan så se, at der er kommet en ny udgave, der hedder LE824 til ca. 11 kilo, men jeg kan ikke rigtigt hitte forskellen på LE820 og LE824 - ud over at prisen er rundt 4 kilo højere.

Nogen der kan hjælp? Og er der andre TV der skal med i overvejelserne? Budget 7 kilo, skal være LED (pga. lavt strømforbrug), mindst 40".

PFT!
Af lrev 1-2
Hej

Samsung 755-som er bedre,men ikke led...men stadig nøjsom med strømmen.

824 har modsat 820 dvb-s tuner til sat. men har du ikke parabol så gå efter 820 modellen(så længe der er flere tilbage..den er på vej ud.)

lrev
Af NemliJa
yakken skrev:Forskellene på 820 og 824 er beskrevet her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1284626415
Har godt læst den artikel :) Så vidt jeg kan se, så er den væsentlige forskel at der er DVB-S og Internet - begge dele noget jeg ikke skal bruge.

Har kigget på C6005 i elgiganten idag, og jeg synes, at clouding / backlight-bleeding virker meget tydeligt - selv i en veloplyst biks. Ellers ærgeligt, at Samsung ikke har helt styr på det.

Tror jeg ender med at smide mønt efter et 820, hvis ikke der kommer flere gode bud i løbet af dagen :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer vel an på hvem man er. Der er jo også kommet noget ekstra internet-halløj, som måske var mere interessant for folk uden parabol end DVB-S er. Om det så er værd at smide penge efter skal jeg ikke være dommer over, men JEG ville ikke gøre det...
Af NemliJa
yakken skrev:Det kommer vel an på hvem man er. Der er jo også kommet noget ekstra internet-halløj, som måske var mere interessant for folk uden parabol end DVB-S er. Om det så er værd at smide penge efter skal jeg ikke være dommer over, men JEG ville ikke gøre det...
Så er vi jo enige :) Jeg har kabel-tv og en bærbar computer med internet, så både sattelit-tuner og indbygget internet ville være ubrugte funktioner, og dermed spild af penge.