Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg efterhånden fået ALLE mine mkv filer til at afspille direkte til tv'et (C6715 firmware 3003.0). Med serviio's nyeste media server version 0.4.2 virker undertekster nu også via netværksafspilning til Samsungs indbygget Media Player. Og som sagt, har jeg ikke stødt på mkv filer som ikke kan afspilles.

Så nu er vi der næsten.... Man kan bare stadig ikke vælge lydspor sprog! Det er utroligt fjollet og lidt pinligt!

Er der nogen som har et bud på om det TV'et eller DLNA serveren der er skyld i denne åbenlyse mangel?

Er der nogen som kender stedet man kan indsende en bug til Samsungs software udviklere?
Af aznhandles
Det kan man ikke.

Men jeg tror du kan dog sende en mail til dem.
Virker Media playeren upåklagelig fra dit samsung tv?
Er der lag? hak?
Af thhv
"Upåklageligt" er måske at tage munden lidt for fuld, men overordnet syntes jeg det spiller... Jeg kan dog ikke lave fast forward og back, og der er ikke adgang til kapitler. Jeg syntes også pile navigering er helt hen i vejret da den skifter film i stedet for tid. Til sidst syntes jeg der mangler "resume" funktion fra det sted man sidst stoppede filmen.

Men jeg har brug for at skifte lydspor, og det kan man ikke! :s
(Jeg undersøger pt. om man kan få Serviio til at tvinge engelsk lydspor i transcode streamingen)

Så min WD TV-Live player bliver ved med at være min foretrukne media player lidt endnu... :)
Af Mysen
thhv skrev:"Upåklageligt" er måske at tage munden lidt for fuld, men overordnet syntes jeg det spiller... Jeg kan dog ikke lave fast forward og back, og der er ikke adgang til kapitler. Jeg syntes også pile navigering er helt hen i vejret da den skifter film i stedet for tid. Til sidst syntes jeg der mangler "resume" funktion fra det sted man sidst stoppede filmen.

Men jeg har brug for at skifte lydspor, og det kan man ikke! :s
(Jeg undersøger pt. om man kan få Serviio til at tvinge engelsk lydspor i transcode streamingen)

Så min WD TV-Live player bliver ved med at være min foretrukne media player lidt endnu... :)
Stort set alle de ting, du skriver kan man via USB-afspilning. Dog ikke valg af lydspor eller undertekst, men så må man jo bare fjerne dem, mens filen er på computeren.
Man kan spole med pilene, man kan vælge afsnit, og hvis man stopper filmen, kommer man straks tilbage til, hvor man var nået ved at trykke blå knap.

Køb en stor 2,5" HDD, del den i 2 partioner, så der kan optages på den ene del, smid filer på den anden del. Hæng den op med velcro bag skærmen, så den er let at få af, hvis der skal ændres på indholdet.

Det er min opsætning, og den kan jeg sagtens anbefale.

Edit: så lige at du har c6705, og så behøver du ikke det med 2 partitioner, da den vist ikke har PVR. Men resten virker ;)
Af thhv
Tak for dit input. Det er korrekt at USB afspilning virker fint, og jeg kan faktisk også fint vælge lydspor og undertekst. Men nu var det jo DLNA afspilning som jeg ønsker. :)

Jeg har en central multimedie server med alle mine medier. Der ønsker jeg de bliver. Jeg var i den naive tro at min investering i nyt tv med medieplayer, kunne erstatte min WD HD Live player, men der kommer vist til at gå nogle firmware opdateringer endnu inden...
Af HrLaursen
Hej!

Jeg netop fået et C8705
Har I også bøvl med at spole frem og tilbage via DLNA? Dvs. den kan spole 10sek af gange, og hvis man holde piltasten inde, går det lidt hurtigere, men dog monster langsom, hvis man skal f.eks. en time ind i filmen? Derudover, kan I resume, dvs fortsætte hvor filmen blev afbrudt (DLNA)?
Har også bøvl med at MKV filer godt kan pauses, men hvis de er det i over 4min, og man så trykke play, så stoppen den efter 1min max. Og så skal der spoles igen. :-|

Tak

-M
Af Mysen
Der findes bare ikke noget trådløst båndbredde, der kan klare en mkv OG spole. Som sagt virker det på USB, og jeg kunne forestille mig, det virker en anelse bedre med ethernetkabel end en dongle.
Af HrLaursen
Mysen skrev:Der findes bare ikke noget trådløst båndbredde, der kan klare en mkv OG spole. Som sagt virker det på USB, og jeg kunne forestille mig, det virker en anelse bedre med ethernetkabel end en dongle.
Historien er desværre den samme med avi (DivX). Dog kan man godt pause avi i længere tid. Spole virker også kun med 10sek der.

-M
Af jszpirt
hvilken DLNA/media streamer bruger I? :)
Af HrLaursen
jszpirt skrev:hvilken DLNA/media streamer bruger I? :)
Hej!

Jeg bruger en Synology NAS med DLNA. Har ikke prøvet andre på dette TV. På mit tidligere Sony LX900, fungerede det lagt bedre, når endelig man havde konverteret til et Sony godkendt format.

-M
Af Insignia
Jeg bruker WD nas med Twonky Media server.
Klarer ikke pause eller spole i filmer..
Bruker både LED-6 serien og PS50C7705
Af jszpirt
Jeg bruger WD My Book World (white) med Twonky 5.1 med Samsung 7-series (2010) over trådløs DLNA.

Når jeg bruger TVmobili eller Twonky 6.028 kan jeg pause, spole. Med TvMobili kan jeg også køre .srt-undertekster.

Men på trods af et komplet N-WLAN setup kan jeg ikke længere streame filer større end 3 GB.

Tidligere (før WD firmware opdateringer og med Samsung 2009 tv) kunne jeg streame flere HD film samtidigt uden det mindste, samtidig med at NAS'en kørte Timemachine-backup og iTunes server, og kopierede filer.

What gives?
Af Insignia
Da må jeg sjekke vilken versjone jeg har av Twonky...på min NAS disk fra WD.;))