Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HrLaursen
Hej!

Er selv overordnet tilfreds med min C8705. Sort niveauet er umiddelbart bedre på denne model frem for 7705. Den har som Rasmus også nævnte i anmeldelse et ujævnt lys. Dog ikke når man ser TV/film. I hvert fald ikke noget jeg har set endnu. Heldigvis. Dette var et af de punkter jeg var mest bange for. Det er kun hvis man bruger internet delen eller dlna, hvor man indlæser (hvide pile på sort baggrund), her vil man se det tydeligt... men der går nok.

Der er godt nok nogle software bugs som jeg har skrevet til Samsung om, i håb om at få dem fikset. Ellers vil jeg sige at panaler på Sony's LX900 er bedre, men så er det selvfølgelig de andre issues.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... p?p=121982

Der er heldigvis kun få refleksioner, dog flere end på LX900, men det er fint nok. Så er der Samsungs dynamiske kontrast. Stiller stadig på den, men umiddelbart, så er det noget SKOD. Der kommer en anmeldelse, når jeg har total styr på TV'et. :-)

-M
Af Thure Jensen
HrLaursen skrev:Hej!

Er selv overordnet tilfreds med min C8705. Sort niveauet er umiddelbart bedre på denne model frem for 7705. Den har som Rasmus også nævnte i anmeldelse et ujævnt lys. Dog ikke når man ser TV/film. I hvert fald ikke noget jeg har set endnu. Heldigvis. Dette var et af de punkter jeg var mest bange for. Det er kun hvis man bruger internet delen eller dlna, hvor man indlæser (hvide pile på sort baggrund), her vil man se det tydeligt... men der går nok.

Der er godt nok nogle software bugs som jeg har skrevet til Samsung om, i håb om at få dem fikset. Ellers vil jeg sige at panaler på Sony's LX900 er bedre, men så er det selvfølgelig de andre issues.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... p?p=121982

Der er heldigvis kun få refleksioner, dog flere end på LX900, men det er fint nok. Så er der Samsungs dynamiske kontrast. Stiller stadig på den, men umiddelbart, så er det noget SKOD. Der kommer en anmeldelse, når jeg har total styr på TV'et. :-)

-M
Slå dog den dynamiske kontrast fra.
Når jeg ser i min menu er mit slået fra og jeg har ikke noget med at billedet fader
Min erfarring er at for meget pilleri giver mærkelige resultater, men held og lykke med det. :)
Af lrev 1-2
Hej.

Er der FLERE reflektioner end på LX900....det overrasker mig voldsomt,for der er da ikke en glas/plast plade foran panelet på 8705 vel?Dette er måske det allervigtigste punkt for mig,da mit nuværende plasma er temmelig blegt i dagslys p.g.a 4 store vinduer i stuen,og det er et stor problem da jeg er dedikeret F1 fan og derfor ofte ser tv om eftermiddagen i hele sommer-halvåret.

lrev
Af HrLaursen
lrev 1-2 skrev:Hej.

Er der FLERE reflektioner end på LX900....det overrasker mig voldsomt,for der er da ikke en glas/plast plade foran panelet på 8705 vel?Dette er måske det allervigtigste punkt for mig,da mit nuværende plasma er temmelig blegt i dagslys p.g.a 4 store vinduer i stuen,og det er et stor problem da jeg er dedikeret F1 fan og derfor ofte ser tv om eftermiddagen i hele sommer-halvåret.

lrev
Jo, det er korrekt. LX900 har en glasplade foran, men den reflektere alligevel lidt mindre end C8705. Det er absolut en af de fede ting med LX900. :-)

-M
Af selliah
KaptajnRoevsved:
Ja mange siger at VT20 er meget bedre men det kommer altså meget an på hvad skærmen skal bruges til :) Du kan heller ikke sammenligne de to skærme på nogen måde og folk der gøre det er efter min mening lidt lang ude O_O VT20 er en plasma og C8700 er en lcd skærm.. Begge har negative og positive sider og hvad man så er mest til er jo helt op til en selv :)
Jeg har selv en C8705 i 46" fantastisk skærm dog har jeg vælg at sælge den og købe en plasma men dette gøre jeg udelukkende fordi jeg vil op i 60" og den størrelse er meget dyr i lcd skærm :)

Men men men, hvis du skriver ned hvad du skal bruge skærmen til tror jeg folk har meget nemmere ved at komme med argumenter for hvilken skærm du skal vælge, da det er skud i tågen at komme med forslag hvis man ikke kender til forbruget :)
Af Omfufu
Jeg har desværre ingen erfaring med 8715 fra samsung, men stiftede dog kort kendskab til en 6715, inden mit sidste valg faldt på en vt20.

Dog kan jeg måske bidrage med lidt alligevel, da jeg fik testet dnls funktionen på samsung modellen, og alt andet end lige må den være mindst lige så god på en 8715, og den slår panasonic´s dnla med flere længder i flexibilitet. Sansung tog alle formater jeg kunne smide efter den, og dette var også en usb disk i ntfs fandt den alle filerne og afspillede dem med det samme.
Påtænker man at se film fra andre medie, f.eks usb diske fra pcen mv, er dette virkelig værd at tænke over.

Med vt20 skal man bruge flashcards og kan ikke bruge usb diske af afspille film fra og slet ikke mkv filer da den kun understøtter fat32, så ingen HD film den vej på panasonic, hvilket faktisk er mega nederen i mit tilfælde.

Ingen tvivl vt20 giver et fantastisk billed, men det gør samsung altså også, plus er remoten meget pænere samt designet i almindelig taler klart for samsung.

Jeg tror man glemmer lidt at tænke på funktionelle og dagligdags brug af tvet og dets funktioner, og ikke kun tænke på sort gengivelse etc.

Kunne jeg lave mine erfaringer anderledes og med den erfaring jeg har nu, ville valget uden tvivl være samsung 8715 og ikke en panasonic vt20.

med forbehold for stave fejl ;)
Af selliah
HrLaursen:
Jeg har selv 8705 og jeg har ingen problemer med reflektioner trods jeg har vindue der lyser direkte ind på skærmen :) der er en mørk coating på samsung nærmest lilla, det kan også ses under anmeldelsen af c8705 og det gør altså en stor forskel.
Af Omfufu
forresten har jeg et vægophæng billigt til salg til samsung tv.

Det er slimline modellen som koster ca 1200.

sælges for højeste bud 8)
Af KaptajnRoevsved
Jeg skal bruge TVet til at se live fodbold på.

Lillemor skal streame nogle film fra min NAS til Tvet, ellers skal vi måske se en DVD hist og her, jeg har ingen Bluray og intet anlæg til at sætte til.

Tak på forhånd for hjælpen.
Af HrLaursen
selliah skrev:HrLaursen:
Jeg har selv 8705 og jeg har ingen problemer med reflektioner trods jeg har vindue der lyser direkte ind på skærmen :) der er en mørk coating på samsung nærmest lilla, det kan også ses under anmeldelsen af c8705 og det gør altså en stor forskel.
Det er heller ikke meget jeg har. Når TV'et kører ligger vi ikke rigtig mærke til det, så nej, det er ikke der TV'et svigter. Dog havde LX900 færre reflektioner,. Men igen, vi er nede på et niveau hvor det ikke betyder noget. Der er mange flere når TV'et er slukket. :-) Men det går jo nok. Det er mere det ujævne lys. Jeg skrev først, at jeg ikke havde oplevet dette mens jeg så film. Det har jeg så nu. Det er ikke det helt store problem, men det er der.

-M
Af HrLaursen
KaptajnRoevsved skrev:Jeg skal bruge TVet til at se live fodbold på.

Lillemor skal streame nogle film fra min NAS til Tvet, ellers skal vi måske se en DVD hist og her, jeg har ingen Bluray og intet anlæg til at sætte til.

Tak på forhånd for hjælpen.
Så hedder det LCD, ellers risikere du at målscoren brænder fast på TV'et. :-)

-M
Af selliah
jeg giver HrLaursen ret :) Vil også bestemt mene du skal gå efter lcd, og samsung da det du skal se er tv-signal og det gengiver samsung rigtig flot, men hvis du intet hd materiale har er det måske ikke nødvendigt med et full hd tv, i det tilfælde kan du jo spare rigtig mange penge lige meget om du vælger lcd eller plasma :)
Af KaptajnRoevsved
Jeg har da tænkt mig at se HDkanaler :)