Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mguldb
Hej

Jeg står overfor at skulle købe en fladskærm til soveværelset (derfor kun 32 tommer), men er meget tvivl om hvilken.
Selvom det bare er til soveværelset vil jeg gerne have noget som er lidt ordentlig kvalitet i form af billedkvalitet. Som overskriften antyder har jeg fundet Panasonic x20 til kr. 3200 og Sonys EX500 til kr. 3800 som jeg synes virker interessante.
Umiddelbart virker Sonys spec. bedst (bl.a. 100 hz), men har selv en Panasonic i stuen som jeg er yderst tilfreds med, denne er dog plasma, og har ingen erfaringer med Panasonics LCD-skærme.

Har dog læst om noget en summen ved EX500'eren, er dette stadig et problem?

Sidst må skærmen gerne være så god som muligt til sport.

Håber nogen kan dele nogen erfaringer, så jeg kan vælge den rigtige skærm.
Af red_martians
Panasonic bruger såkaldte IPS-paneler i deres skærme. De giver dårligt sortniveau, men noget bedre betragningsvinkler. Jeg er foretaler for IPS, da jeg ikke kan holde ud at se en skærm der konstant ændre karakter gradvis væk fra centrum. IPS mister også, typisk på sort, hvor en VA-skærm som sony/samsung/sharp osv. både ændre karakter på sort, men i langt højere grad også farver. Sidder man spot-on virker sony'en nok som den bedste skærm.
Af ninjai
du får hvad du betaler for :D

for 600 kr ekstra får du alle mulige sony gejl mere. 100 hz, bravia internet video til f.eks. sputnik, DLNA, ARC

og siden det er til værelset er ambient sensor og light sensor rigtig nice.

hvor har du set den til 3800?
Af Zemich
Hej.

Jeg har et 40 tommer ex500 i stuen. Jeg havde før et g20 men returnerede dette blandt andet på grund af den høje buzz. Derfor var det vigtigt for mig det nye tv ikke siger en lyd, og det gør mit ex500 i hvert fald ikke. Det fuldstændigt stille :)