Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle sammen har et Samsung 46C8705, hvor jeg
Har haft en del problemer med at optage på en hd.
Købte en seagate 2½ " freeagent go 500mb
Gav den noget dobbelklæber og sat den bag på mit nye tv.
Og den kom aldrig til at virke som den skulle.
Nogle gange når jeg var heldig fik den optaget filmen.
Andre gange stoppede den, andre gange smed den harddisken.
Så nu har jeg købt en Samsung story station 1 gb 3½ " (med ekstern strøm)og den virker.

Mit andet problem er at afspille mkv filer, kan godt se filerne men ikke afspille dem, Hvilket program bruger i til at convetere med og til hvilken slags Mkv format :)
På forhånd tak.
Ps Flatpanels Rockes
Doa_dk skrev:Hej Alle sammen har et Samsung 46C8705, hvor jeg
Så nu har jeg købt en Samsung story station 1 gb 3½ " (med ekstern strøm)og den virker.

Mit andet problem er at afspille mkv filer, kan godt se filerne men ikke afspille dem, Hvilket program bruger i til at convetere med og til hvilken slags Mkv format :)
På forhånd tak.
Ps Flatpanels Rockes
Tror den bruger for meget strøm til at USB porten på tv'et kan trække den. Prøv at gi den en alm. USB stick på 4Gb og brug den et stykke tid for at se om det hjælper.

Så vidt jeg er orienteret kan Samsung ikke afspille MKV filer direkte. Som regel bruger man et program til konvertering så ens TV kan læse filmen. Hvilken program er meget forskelligt. Der findes et utal af konverterings programmer på nettet (gratis)

Bruger selv min PS3 og PMS til at streame MKV filer til den.
Af Doa_dk
Tak for svaret
Giver dig ret i at det nok er strøm problem med hd.
Men kører nu fint med en 3½ hd som kan stå i mit rack.
Problemet er meget kendt fra bærbare pc hvor usb porten let kan blive brændt af, det er bare lidt ærgligt når jeg haved købt den anden hd, lige kan sidde på bagsiden. øv øv

Så vidt jeg kan se så kan den afspille mkv. ifølge manual.
Men kan ikke rigtig regne ud om jeg skal bruge divx?
Man registere et eller andet divx der er en regstreringskode i tvet.
Vil kigge på det her de næste dage. :=)
Af Mysen
Bruger du den rigtige port på fjernsynet?

Jeg har en Jeg har præcis samme Freeagent go på 500 mb velcroet bagpå, og den har skam ikke nogen problemer med hverken optagelse eller afspilning. Jeg har selvfølgelig den lidt mere strømsugende plasma, men der burde da ikke være mere strøm i mit stik end i dit. Jeg ved bare at kun den ene af portene på mit tv æder en harddisk, mens den anden kun kan klare stick/dongle

Tv'et afspiller fint alle MKV eller MP4 filer, jeg har budt det, og det er som regelt i h264 + AAC formaterne. Prøv det.
tvixen skrev:
Doa_dk skrev:Hej Alle sammen har et Samsung 46C8705, hvor jeg

På forhånd tak.
Ps Flatpanels Rockes
Tror den bruger for meget strøm til at USB porten på tv'et kan trække den. Prøv at gi den en alm. USB stick på 4Gb og brug den et stykke tid for at se om det hjælper.

Så vidt jeg er orienteret kan Samsung ikke afspille MKV filer direkte. Som regel bruger man et program til konvertering så ens TV kan læse filmen. Hvilken program er meget forskelligt. Der findes et utal af konverterings programmer på nettet (gratis)

Bruger selv min PS3 og PMS til at streame MKV filer til den.
Mit tv af samme model med nyeste firmware køre fint med en medion 500mb fra Aldi som får strøm fra tvét.
Med hensyn til mkv filer afspiller jeg de fleste over nas eller harddisk uden problemer. Nogen gange er man nødt til at ændre filen til en avi fil istedet og der kan også være nogle kodecs til billed og lyd der ikke virker , men det er sjællent jeg har problemer med det.
Divx kører uden probler for mig.
Du skal lige huske at registrere din divx. Det står i manualen hvordan, så du også kan køre de mere specielle divx pro.

Held og lykke :)
Af Mr. Green
Hmm.. Vil det sige at man skal prøve de forskellige usb porte der er på tv'et?? Meget mærkeligt at der er et der virker og et andet der ikk virker... Det må jeg prøve snart..
Af Mysen
Hvis man kigger i manualen står der hvilken, der skal bruges til PVR harddisken. Det er sikkert noget med strømmen.
Brugeravatar
Af tvixen
Doa_dk skrev: Så vidt jeg kan se så kan den afspille mkv. ifølge manual.
Perfekt så KAN de nye Samsung afspille .MKV filer :)

Så skal du bare finde ud af hvilke MKV filer den kan afspille. For det er ikke altid .MKV filer er .MKV filer. Nogle kan være for store i fil størrelse og andre kan være forkert opløsning. (min erfaring)

Men så smid dem på en stick og prøv dig frem med størrelser og opløsning. Når du kender dem kan du gå efter dette når du downloader dine film.
Af Mysen
tvixen skrev:
Doa_dk skrev: Så vidt jeg kan se så kan den afspille mkv. ifølge manual.
Perfekt så KAN de nye Samsung afspille .MKV filer :)

Så skal du bare finde ud af hvilke MKV filer den kan afspille. For det er ikke altid .MKV filer er .MKV filer. Nogle kan være for store i fil størrelse og andre kan være forkert opløsning. (min erfaring)

Men så smid dem på en stick og prøv dig frem med størrelser og opløsning. Når du kender dem kan du gå efter dette når du downloader dine film.
MKV er ikke en fil, men en filcontainer. Dvs. den består af forskellige filer. Som regel bare 1 videofil, 1 eller flere lydspor og 0, 1 eller flere undertekster.

Jeg har ingen problemer med MKV. Den tager som regel det hele. Det eneste den ikke umiddelbart kan er ISO. -Og så de filer, der i fremtiden bliver komprimeret i et nyt ukendt format.
Af Thure Jensen
Mr. Green skrev:Hmm.. Vil det sige at man skal prøve de forskellige usb porte der er på tv'et?? Meget mærkeligt at der er et der virker og et andet der ikk virker... Det må jeg prøve snart..
Der står HDD på den usb port der skal bruges, da det er den eneste der kan give strøm nok.
Der står i manualen at hvis man tilslutter noget der bruger for meget strøm vil tvet selv afbryde forbindelsen for at ungå skader.
Brugeravatar
Af tvixen
MKV er ikke en fil, men en filcontainer. Dvs. den består af forskellige filer. Som regel bare 1 videofil, 1 eller flere lydspor og 0, 1 eller flere undertekster.
Ahaa det forklarer jo hvorfor der er forskel på dem ..takker for info.
Af mralkil
I forhold til afspilning af MKV filer har jeg lært dette ninja-trick at hvis man omdøber filnavnet til m2ts, hvilket (vistnok er et streaming format), så fjernsynet kan afspille MKV uden problemer

Jeg har selv 40 tommer udgaven af C8705 og bruger TV'et sammen med min NAS og søger svar på følgende:

Jeg har problemer med, at jeg ikke kan afspille MP4 - skyldes det at jeg ikke har registreret DIVX delen ?

Mit andet problem er, at jeg ikke kan pause de film jeg afspiller fra min NAS - er der nogen som har en løsning / oplevet det samme ?

Er der nogen som ved hvornår der kommer en ny software update - synes virkelig at der mangler indhold på deres webdel.

Magnus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Klog af skade, så skal du ikke sidde derhjemme og holde vejret efter opdateringer til Samsungs TV. Når først et TV er smidt på markedet, så er det yderst sjældent at der udsendes banebrydende opdateringer, som rent faktisk giver brugeren noget ekstra.
Af Doa_dk
Hej alle sammen tak for mange svar
Mysen hvis du ser dette her, hvilket progtram bruger du til at konvetere filmene med, så de blev til h264 + AAC og har du aktiveret divx ?
:) tommy 8)