Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Newman
Hej alle.

Ville blot gøre opmærksom på et program jeg faldt over, i sammenhæng med at få min ps3 / Tv og telefon til at snakke sammen med min pc'er over netværket.

http://tversity.com/

er virkelig brugervenligt og fungere RIGTIG godt !

så til alle dem som har problemer med at få kontakt til playstation 3 - mobil - tv til pc er dette en rigtig god løsning.

programmet laver en medieserver, med de filer du giver adgang til, og streamer dem herefter ud til de enheder som gerne vil se dem - har ikke oplevet hverken lagg problemer eller svingninger i kvaliteten.

God Jul herfra.
Af mundt
Men ingen .mkv filer i det program.. Der skal man bruge pms.
Af Mr. Green
Er der ikke programmer der tillader mkv? og hvad er pms?
Af jvvpc
Har hørt at miniDLNA skulle virke ret godt til de nye tv :)

pms er PS3 Media Server. Virker perfekt sammen med en PS3 :)
Af Greenduck
Jeg er personlig stor fan af Wild Media Server. Er meget let at sætte op og er hurtig. Kan transcode on-the-fly, aflæser stortset alle formater, har endnu ikke været ude for den ikke kan læse nogle formater.

Jeg har ingen problemer med at streame 720p filer, men har haft enkelte problemer med nogle få 1080p filer, hvor de laggede ca. hvert 10 sekund, hvor bitraten var på 9.976 kbps. Men jeg køre også mine filer fra en ekstern harddisk til min computer og så trådløst videre til TV'et via en Asus router. Har ikke prøvet om jeg har samme "lag" problemer, hvis filen er direkte på min computer og med ethernet.

Det koster godtnok 40 USD, men er på tilbud pt. til 30 USD. Derudover kan man prøve det i 15 dage. Opsætningen mht. mappe-hierarki kan også styres 100%. Der er det dog lidt mere avanceret.

Kan også læse DVD'er fra ens DVD-drev eller IMG-filer. Dog skal man ind og finde selve videofilen. Og den kan læse undertekster og man kan selv bestemme hvilket lydspor man vil høre, hvir der er flere lagt ind i en fil.
Af Newman
mundt skrev:Men ingen .mkv filer i det program.. Der skal man bruge pms.
Det passer ikke :) min køre fint .mkv filer og også undertekster. - bruger win7 64bit. og den nyeste version af tversity.

har fulgt denne guide, som forklare det hele nemt og overskueligt..

http://forums.tversity.com/viewtopic.php?f=28&t=27398
Af Laursen
Både Tversity og WMS kan læse Matroska filer. Ingen problemer der. Har pseronligt prøvet Wild Media Server, Tversity, PS3 Media Server, Serviio og fandt ud af, at WMS fungerede bedst med hensyn til streaming (hastighed), kvalitet, personlig konfigurering med mappe-hierarki osv. Koster dog 30 USD, men man har 15 + 15 dages trial...
Af donoester
.mkv-filer/Matroska er et containerformat, hvor man kan stoppe film med video enkodet med alle mulige typer af video codecs samt lyd med alle former for lydcodecs, så det giver ikke mening at sige om den kan tage .mkv-filer eller ej.

Hvis den ikke kan afspilles korrekt, så find end demuxer - fx http://www.videohelp.com/tools/MKVExtractGUI, gen-enkod video eller lydfilen med et kompatibelt codec, og re-mux hele svineriet igen :)
Eller brug en "medie server" der understøtter transcoding mellem flere codecs.