Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Killroy
jamen som jeg skrev længre oppe så er mit mål en Plasma VT20 eller dens mpdstykke om et par år til stuen

men den skærm jeg køber nu skal holde et par år og der efter skal den på kontoret hvor den så også vil blive brugt en del i forhold til at blive sluttet til PC som 2end skærm

og alt andet mener jeg det er logik at satse på en LCD vis dens fremtid er PC skærm ?

og der ud over er jeg ikke selv fan af de "billigere" plasmaskærme der kan jeg bedre lide billede på LCD skærmene
de problemer der i forhold til hurtige billeder slør osv der bliver set en del sport her i hjemmet. der vil jeg langt hellere have at sort måske ikke lige er det mest sorte

så minuserne ved plasma fyldere mere hos mig en ved LCD og selv på HTX indstilligen syntes jeg det er et kedligt og grumset billede G20eren har kan godt være dte kan indstilles til et super godt billede men ja det er svært at vælge noget uden at have en ide om hvordan det færdige billede kommer til at se ud

Og så

og 50" bliver for meget til os er selv lidt bange for at 46"/17" bliver for meget

så jamen det var vist de primære grunde og der for har vi valgt at prøve end LCD/LED som den første skærm

så ja anbefalinger til en billig LCD vil være glædeligt velkommen 5000-7000kr
Af THM
en forholdsvist korrekt billedindstilling, som eks. THX på G20, vil i butiksmiljø fremstå kedeligt, iær hvis man er vandt til et billede med pangfarver.
Af Killroy
jeps men kan vi droppe den plasma snak :D

for som sagt skærmens mål er at ende på mit kontor som ekstra PC skærm på ende væggen så det skal ikke være plasma

vi har besluttet os for at det skal væreen LCD/LED skærm vi skal have det næste par år i stuen

og ser vi i vil hjælp med at vi finder en så god skærm man nu kan få til de der max 7000kr
så vil vi være glade og så kan vi diskutere plasma igen næste gang vi skal have TV

tak
Af THM
jeg mente det ikke som plasma snak, men generelt om indstillinger både på plasma og lcd :)
lcd er det åbenlyse valg når dens fremtid er computerskærm, det vil jeg på ingen måde anfægte.
men tro du har fat i et par gode lcd skærme. af alternativer kan nævnes sony EX500 og philips 5605h. philipsen er anmeldt her på flatpanels, det samme er forgængeren til EX500, w5500 så vidt jeg husker...
Af Killroy
takker

ja er sku selv lidt lun på 47sl8500 men ja må håbe nogne fa net buttikerne får den hjem igen

har ikke mulighed for at komme i metro og hente den og sidste dag er idag

men ja sony har jeg også luret på tak for budne

og hov mysen så slet ikke dit svar på LD750n tak for det

sony 46EX500AEP
Sony 46EX710AEP en del dyre men elgiganten har den og de er ret nemme at presse i pris
LG 47SL8500
LG 47LD750n

jamen så er dte nok der omkring jeg ligger
Af selliah
Glem de der to sony modeller du nævner.... Billedekvaliteten er LANGT fra de to lg modeller, designet er ok på ex710 men så stopper det også der :)
Af TripleD
Hvadså har du fået købt noget, eller kommet nærmere en beslutning?
Af Killroy
der er ikke købet nogte endnu vi afventer nok januar udsalget og håber vi kan få lidt mere for vores penge

men vi ligger og cirkulere mellem LG og Samsung LCD skærm

og det bliver nok den skærm hvor vi føler der er det bedste tilbud til januar

Samung 7705 eller måske 8705 de ligger så tæt på hinadne i pris lige nu

eller LG 850n eller 8500 sidst nævnte er ved at være svær at finde

og får vi råd og eller prisen falder godt så en GT eller VT panasonic

men ja det bliver nok det bedste tilbud der afgøre hvad vi skal have :)
Af Killroy
så blev der sku bestil skærm skal hente den i morgen

det blev Panasonic 46VT20E 11.795 inklusiv 2 hdmi kabler

så håber jeg sku i har ret i at plasma slår tantra sex ellers kommer jeg efter jer ;)
Af Mysen
En sikker vinder. Tillykke med den store julegave!