Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej :)

Det er sådan, at jeg skal til at flytte i lejlighed og derfor skal jeg selvfølgelig også have et nyt fjernsyn.
Mit nuværende 32" Philips regner jeg med, ryger ind i soveværelset.

Så jeg skal altså have et nyt til stuen, det skal som minimum opfylde følgende kriterier:
- 40"
- 100 Hz

Tv'et på max. koste kr. 7000,-

Har selv kigget lidt på disse modeller:
- Sony KDL-46EX500AEP
- LG 47LD750N
- Samsung LE46C650 LCD

Håber der er nogen, der er behjælpelige med lidt inputs.

På forhånd tak!

Mvh Morten
Af Shutdown
Hvad skal det bruges til.? HTPC, Xbox, PS3, Alm tv kiggeri.? Og hvorfor kun LCD, må det ikke være plasma.?
Af mollerfc
Det skal primært bruges til alm. TV kiggeri samt PS3. Et par gange skal det også bruges til at se film på, hvor jeg tilslutter en harddisk.

Jeg er bare ikke så vild med plasma, har større tiltro til LCD, det kan godt være at det er forkert, men det er altså min mening :)
Af Mysen
I så fald går du ikke galt i byen med de 3, du nævner, bortset fra at de alle er større end 40".

hvis det er 46-47" du skal ha' så vælg en af dem, du nævner. Hvis det rent faktisk er 40", du vil have så er ue40c6005 et pænt og tyndt tv.

100hz, skal du ikke gå så meget op i. Det er som regel noget man alligevel bør slå fra, men både c6005 og LD750 har scanning backlight, og det er til gengæld en feature, der gavner på lcd.
Af mollerfc
Undskyld jeg har vidst ikke helt formuleret mig korrekt, det er meningen at fjernsynet som minimum skal være 40" :)

Men det kunne da også være et alternativ det TV du nævner - hvad ville du foretrække ? altså af dem jeg har nævnt og dit ?
Af Mysen
Jeg ville vælge et stort tv. hvis valget står mellem et 40" og et 46" ville jeg vælge 46"

Jeg kan ikke ignorere designet på et tv, og derfor synes jeg c6005 er et attraktivt bud. Men på rå billedkvalitet burde LD750n på papiret være det bedste.

Jeg har ikke set det live, men det er LG's topmodel lcd uden led, og den er afløser for en meget rost 2009 model sl8000. desuden har den mat skærm, og dermed få reflektioner. Til gengæld har den efter min mening et utiltalende design, men betyder det intet for dig, er det nok den, du bør vælge.

Jeg ville vælge et 50" plasma tv fra LG, hvis jeg havde 7 kilo, der skulle bruges på et tv, så derfor kan jeg kun sige min mening. Ikke din mening ;)
Af Shutdown
Til dit "forbrug" ville jeg også tage en plasma. Du kan få en PK760 til 7k og hvis du gerne vil have en N model er der PK550N til 6k, begge tv med super billedkvalitet til prisen, og så i 50" ;;) :p ;)
Af mollerfc
Hmm okay , mange tak for jeres svar ! Vil lige gå og overveje det de næste par dage, jeg skal nemlig først flytte om en måned :p - men håber på, man måske kan komme ud og se nogle af dem "live" i forretningerne...
Af Mysen
Det er også en god idé.

-Men kun til at se design, fjernbetjening, menuer osv. Billedkvaliteten i en butik, kan du ikke rigtigt bruge til noget
Af SLL
Du kunne også nappe et Samsung LE40C755, som er kommet ned i omkring 7000 kr. Det er toppen af Samsungs alm. bagbelyste serie, som typisk har bedre billede en LED skærmene.

SLL
Af mollerfc
Har nu besluttet mig for, at valget af TV skal falde på en af disse to modeller:

- LG 47LD750N
- LG 50pk760

Men hælder dog mest til LG 47LD750N da den afløser en meget anmelderost LG SL8000 model.

Er der nogen der har erfaringer med de to TV?

Eller nogen der har fordele og ulemper?

;)
Af Mysen
Den ene er jo en plasma, betyder det at du har ombestemt dig.

PK760 er i hvert fald rost af nogle stykker herinde. Og som du selv siger bør LD750n være et godt tv, da det jo er topmodellen uden led.
Af mollerfc
Har nok ombestemt mig en smule således at jeg nu også overvejer plasma, har nemlig hørt meget godt om netop denne model :)

Men er godt nok i tvivl om hvorvidt det skal være den ene eller den anden model...
Af mollerfc
Har nu mere eller mindre bestemt mig for at gå efter modellen:

LG LD750n til lidt under kr. 7000,-

Var ude og se det i expert i dag, men synes altså ikke det er så grimt igen som nogle måske mener. Men det er måske smag og behag O_O

Er jeg helt galt i byen med dette fjernsyn??

Er der nogen der har erfaringer eller tilføjelser til denne model?
- men hensyn til detaljegrad, farver og håndtering af bevægelse osv.

Er også lidt i tvivl om jeg skal vælge 42" eller 47"?

På forhånd tak

Mvh Morten :)