Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære fladskærmseksperter.
Som nu forhåbentligt snart 1. gangs ejer af et fladskærms TV til afløser af mit nu 15 år gamle B&O MX 6000 (stadigt et smukt TV) har jeg læst lidt tests og overvejer køb af et Panasonic P42V20.
Men jeg kan ikke finde ud af, hvad det sidste bogstav betyder? Jeg har læst test af P42V20B modellen, som roses til skyerne, men har svært ved at finde andet end P42V20E, når jeg skal søge på priser.
Håber, I kan hjælpe.
Hvis I har alternative forslag til mig hører jeg også meget gerne om det.
Krav:
a) 42" eller 46".
b) Godt billede.
c) God lyd (vant til B&O).
d) Skal helst kunne streame film fra en Synology NAS via DLNA.
e) Skal bruges med almindeligt digital antenna-signal.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
B'eren er ikke beregnet til det danske marked. B-modellen bruges i England, hvor de har bla. DVB-T2, som kræver en anden tuner. Du skal ikke lede mere efter dén model, da det er E-modellen der passer til det danske sendenet (DVB-C og DVB-T).

Lyden vil ikke kunne måle sig med et B&O-TV, men det får du ikke i noget TV under 20.000 kr. Køb noget eksternt lyd hvis du ikke er tilfreds med dét du hører.

Streaming af film fra en NAS kan være en blandet fornøjelse. For det første er det begrænset hvad du får af understøttelse af formater og der vil næppe komme opdateringer i fremtiden. En dedikeret medieafspiller vil være et sikrere valg uanset hvad.
Brugeravatar
Af radiomand
Panasonic TX-P42V20B(british) er den Engelske udgave af TX-P42V20E(Europa), samme tv men med div ændringer bla. tuner.
Af vollmer
Jeg takker mange gange for de hurtige svar.