Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Davs Flatpanels

Jeg står i den situation, at jeg endelig skal have skiftet mit tudsegamle Philips 32" LCD tv ud med noget nyt og større.
Jeg er meget lun på 3D tv og plasma og har derfor set meget på Pana GT20 42" og Samsung C7705 i 50". Ud fra de tests og forumindlæg jeg har kunnet læse på denne side er de begge gode fjernsyn. Jeg kan dog slet ikke beslutte mig. På den ene side er de 50" Samsung'en tilbyder meget lokkende, men jeg sparer 1500 kr. på Pana'et (8800 kr. mod 10.300 kr.), hvilket bestemt har noget at sige da jeg er studerende på SU. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide, hvad I mener om de to og om jeg glemmer at overveje andre tv? Og har jeg drukket af natpotten for at prioritere 3D tv?
Prøv at vende regnestykket om, og tænk, at du for "kun" 1500 kroner får en noget større skærm. Jeg har selv 50" og købte indledningsvis 42" og de sidste 2000,- jeg gav ekstra er alle pengene værd for 50". Især når man gamer og ser BD-film.

/mk
Af THM
til netop 3d og bluray tror jeg også jeg ville vælge en 50", selvom jeg tror det er mere risikofrit at købe panaen, da kvaliteten har svinget noget på de c7705'ere der har været sendt ud...
afstanden du sidder fra skærmen har dog også noget at sige.
Af QuattroGmbH
THM skrev:afstanden du sidder fra skærmen har dog også noget at sige.
Jeg sidder ca. 4 meter fra min skærm.
Af Mysen
Så skal du have 50". Simpethen.
Brugeravatar
Af Weissbier
Mysen skrev:Så skal du have 50". Simpethen.
...og gerne endnu større. Fire meter er en pæn sjat, når vi taler fuld HD.
Af trykkertor
Enig med Weissbier.
Har selv 63" på 3.8 meter.
Og kunne fint klare større størrelse.
Havde tidligere 42" på samme afstand, og i dagens standard er jo det for et frimærke at regne.
Så gå for 50".
(Og gerne større)
Af Mysen
Jeg har 50" på samme afstand som trykkertor, og den eneste grund til at jeg ikke har præcis det samme tv, er fordi det var dyrere.

Ja og så WAF

Men jeg har ikke fortrudt. 50" er nok, men på ingen måder rigeligt.
Af THM
på den afstand vil jeg også sige 50", sidder selv 3m fra en 42" som jeg til tider syntes er lidt for lille ;)