Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KDH
Har søgt lidt herinde, men sys ikk rigtig jeg kan finde noget om det...

Lad mig starte med at sige at jeg absolut ikke har forstand på det her fjernsyns gejl.. Så håber i kan bære over med mig...

hvis jeg køber et fjernsyn med PVR funktion, vil det så kunne fungere med f.eks. tdc home trio boksen, som også kan optage osv..?

Altså sætte fjernsynet på den kanal man vil optage på og så trykke optag... Er det sådan det fungerer når man får tv signalet via HDMI?
Brugeravatar
Af tvixen
KDH skrev:Altså sætte fjernsynet på den kanal man vil optage på og så trykke optag... Er det sådan det fungerer når man får tv signalet via HDMI?
Hej nye
Normalt får TV'et signalet via antennestikket og gennem tuneren. Du kan så få TV til at optage på din usbkey via den indbyggede optager.

Om den kan optage fra en HDMI kilde tror jeg ikke da der her er "copy protection" på kilde materialet.

Men er du sikker på at hometrio signalet kommer ind gennem HDMI indgangen ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Home Trio er "IP TV" og ikke kabel-TV eller andet TV baseret på en DVB-protokol. Med andre ord, så får du TV-signalet ind via bredbåndsforbindelsen og det er derfor i sagens natur slet ikke et TV-signal, men derimod et datasignal. Du kan af samme grund ikke sætte nogen optager til, da alle disse har brug for et TV-signal.

Det samme gør sig gældende for et TV med indbygget optager, hvor du også kun kan få lov at optage ting, som TV'et har modtaget gennem sit antennestik, og som derfor skal have været et DVB-signal engang.

Men burde din TDC Home Trio boks ikke være i stand til at optage af sig selv? Det skriver de da under deres "plus abonnement":
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag ... k_tlv_plus
Af KDH
Jo den burde kunne optage af sig selv.. Men boksen indholder kun ca. 160 gb og man kan ikke, som så mange andre harddisk optagere, overføre det du har optaget til dvd....

Derfor ville det være dejligt med en ekstra som Samsung c7705 f.eks. har..
Men det er jo så lige meget nu, når den ikke kan optage det den får fra boksen....

Mange tak for svarene... :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med ÆLDRE optagere kunne man overføre til DVD, ja, men det kan du ikke med nyere. Det er kopisikringen, som er et krav for optagelse af digitalt TV, der er forhindringen, så pt. er der ikke udsigt til du får lov at brænde dine optagelser ud. Du kan end ikke tage harddisken fra ét TV og flytte over på et andet identisk TV. Alt er parret og intet snakker sammen med andet end den éne enhed de er parret med.
Brugeravatar
Af tvixen
yakken skrev:Med ÆLDRE optagere kunne man overføre til DVD, ja, men det kan du ikke med nyere. Det er kopisikringen, som er et krav for optagelse af digitalt TV, der er forhindringen, så pt. er der ikke udsigt til du får lov at brænde dine optagelser ud. Du kan end ikke tage harddisken fra ét TV og flytte over på et andet identisk TV. Alt er parret og intet snakker sammen med andet end den éne enhed de er parret med.
En lille side bemærkning til andre læsere:

Med en extern DVB-C modtager(Bluetinum fra føtex) kan man optage film digitalt på sin usbkey og se disse på PC med VLC player.
...eller brænde på DVD (hvis andre skulle have dette ønske ;) )
Af Szafranski
Hejsa.

Ved dette er en lidt gammel tråd, men ønske nu lige at komme med en mulig løsning.

Er ikke sikker på dette kan lade sig gøre og har ikke afprøvet det.

Hvis du køber en scart - coax konverter, så bør du kunne sætte scart ind i din hometrio boks, videre til scart - coax konverteren. Også sætte antennestikket ind i tvet og derved får signalet ind på den måde, så der kan optages. Dog kan du ikke optage en ting og se en anden.

Kom gerne med modsvar :D