Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasT1976
Hej,

Jeg har gennemsøgt forummet her men har ikke fundet nogle 100%-brugbare svar.

Jeg er på udkig efter et 32" tv til soveværelset. Jeg vægter billedekvalitet højst, da jeg alligevel aldrig får brug alle de ekstra features der er i tv i dag. Jeg ligger i prislejet max. 4000,- og har indtil videre set på:

Samsung LE32C535 (XXE):
Får gode anmeldelser på http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 813815.htm
Pris: 3207,- hos Elgiganten og Wupti

Sony 32-EX500:
Får gode anbefalinger på diverse fora.
Pris: ca. 3900,-

Philips 32PFL5405H:
Er anbefalet bl.a her på siden.
Pris: ca. 3500,-

LG 32LD420:
Kender ikke tv'et, men så det i Bilka, hvor det havde et acceptabelt billed.
Pris: 2999,- i Bilka

32SL8000:
Ældre sag, men fik topanbefaling her på siden.
Pris: ca. 4300,-

TV signalet kommer digitalt fra Stofa (DVB-C Mpeg4) og jeg har mulighed for at få tv'et på netværk (trådløst/kablet), hvis det giver nogle ekstra fordele.

Hvis der havde været plads (skal hænge mellem 2 skabe) havde jeg unden at blinke valgt Panasonic 37" X20, men det er der desværre ikke.

Jeg hælder i øjeblikket mest til LE32C535 pga. det gode anmelselser på hdtvtest.co.uk, men er meget i tvivl.
Jeg har selvfølgelig været ude og se på alle tv'ene, men jeg synes det er svært, da det 100% kommer an på hvad de viser i den butik, hvor man finder tv'et.

Hvad ville I vælge og hvorfor? Er der andre modeller jeg bør se på også?

På forhånd tak!
Senest rettet af ThomasT1976 06 dec 2010, 11:07, rettet i alt 3 gange.
ThomasT1976 skrev:Hej,

Det er fordi der ikke er nogen herinder der interesserer sig for soveværelses-tv. Står der det i overskriften, går man videre til noget andet :)

Du skal formulere spørgsmålet anderledes, og sige, at det er til en stue, men at du ikke kan få lov til at få et større tv end 32" :)
BrianH skrev:
ThomasT1976 skrev:Hej,

Det er fordi der ikke er nogen herinder der interesserer sig for soveværelses-tv. Står der det i overskriften, går man videre til noget andet :)

Du skal formulere spørgsmålet anderledes, og sige, at det er til en stue, men at du ikke kan få lov til at få et større tv end 32" :)
Ok, så er det til "stuen"..... :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du går ikke galt i byen med nogen af de nævnte TV. Philips' model vil nok have den bedste lyd af de kandidater, hvor LG - i min mening - har det bedste design. Men kan du få SL8000 længere?
Af ThomasT1976
yakken skrev:..Men kan du få SL8000 længere?
Næ, det har du da ret i. Jeg så den bare på nogle hjemmesider, men de skriver at de ikke har den på lager, så den streger vi igen.
Af ThomasT1976
Så fik jeg lige sorteret Philips'en fra også. Jeg troede det var en 5605H jeg havde kigget priser på, men det var en 5405H, som jeg ikke synes levere et godt billede.
Af SEOMaster
Har du fundet ud af noget? :D står i samme "problem"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
ThomasT1976 skrev:Så fik jeg lige sorteret Philips'en fra også. Jeg troede det var en 5605H jeg havde kigget priser på, men det var en 5405H, som jeg ikke synes levere et godt billede.
De to TV er ens. Der er blot LED-belysning i 5605H...
Af Mysen
ThomasT1976 skrev:Så fik jeg lige sorteret Philips'en fra også. Jeg troede det var en 5605H jeg havde kigget priser på, men det var en 5405H, som jeg ikke synes levere et godt billede.
Pas på du ikke vægter dit indtryk i butikken for højt. Det er ikke muligt at danne sig et reelt indtryk af billedkvaliteten i en butik. Signalkvalitet, indstillinger, belysning kan variere på de forskellige tv'er i samme butik, og som Yakken nævner er den eneste forskel på de 2 baggrundsbelysningen, ergo er billedkvaliteten i praksis ens.
-Selv om det ikke er det , du har oplevet.
Af ThomasT1976
freak_2009 skrev:Har du fundet ud af noget? :D står i samme "problem"
Jeg bestilte på nettet i går aftes et Samsung 32C535XXE i Elgiganten og fik en mail med det samme at de havde det på lager, så da jeg ikke bor langt derfra kørte jeg med det samme. Efter laaang tids venten fandt de ud af at det var en fejl og ikke var på lager !:( Jeg aftalte i stedet med en sælger at jeg kunne få et LG 32LD450N med hjem på prøve og så komme med det igen, hvis jeg ikke var tilfreds og kan kun sige en ting.....det er super til prisen (fik det for de 3207,- som Samsungen koster). Dog var jeg lige ved at kaste det ud af vinduet, da jeg ikke kunne sortere de digitale kanaler, men læste i manualen (RTFM) og fandt ud af at men ikke må vinge "Automatisk nummerering", når den søger efter kanaler. Så det skal lige prøve i aften, hvis jeg ikke kan sortere dem, ryger det tilbage.
Billede og lyd er 100% tilfredsstillende (digitalt, har ikke prøvet analog).

Især guiden til opsætning af billedet er god til en ikke-kyndig som mig.

Jeg fandt også ud af at man ikke skal sidde 1 meter fra skærmen og vurdere billede-kvaliteten, for i første omgang var jeg ikke imponeret, men da jeg kome lidt på atstand (3m) var alt OK!
Af Mysen
ThomasT1976 skrev:Jeg fandt også ud af at man ikke skal sidde 1 meter fra skærmen og vurdere billede-kvaliteten, for i første omgang var jeg ikke imponeret, men da jeg kome lidt på atstand (3m) var alt OK!
Ikke fordi jeg på nogen måde skal lægge en dæmper for din glæde ved et nyt tv. Det er da super dejligt at du har gjort et godt køb. :)

Men på 3 meters afstand til 32" er der bare ikke en særliug stor detaljegrad, og så ville du ikke få meget ud af at have købt et meget dyrere tv. Man kan alligevel ikke se forskel på den afstand ;)
Af ThomasT1976
Mysen skrev:
ThomasT1976 skrev:Jeg fandt også ud af at man ikke skal sidde 1 meter fra skærmen og vurdere billede-kvaliteten, for i første omgang var jeg ikke imponeret, men da jeg kome lidt på atstand (3m) var alt OK!
Ikke fordi jeg på nogen måde skal lægge en dæmper for din glæde ved et nyt tv. Det er da super dejligt at du har gjort et godt køb. :)

Men på 3 meters afstand til 32" er der bare ikke en særliug stor detaljegrad, og så ville du ikke få meget ud af at have købt et meget dyrere tv. Man kan alligevel ikke se forskel på den afstand ;)
Nej, jeg tror såmænd også at alle de nævnte modeller havde set ens ud på den afstand. Så er det jo bare fint at man kan nøjes med at betale 3207,- for noget man er tilfreds med.

Det kunne iøvrigt sagtens lade sig gøre at sortere kanalerne på LG'en.