Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KDH
Heej Flatpanels brugere...

Jeg mangler lidt hjælp til at finde min nye fladskærm..
Jeg har kigget på et par anmeldelser men sys ikk rigtig jeg kan finde ud af hvad der er bedst..

Derfor spørger jeg nu jer om hjælp.. :)

Jeg har 14.000 at spendere..
Mærket er underordnet.. Bare DU sys der er godt, og hvorfor....
Det skal min. være 46'
Ikke plasma, da jeg skal bruge det som pc skærm også...

Hva sys i derude?
Har kigget på:
Sony HX800
Samsung C7705
Af THM
en sharp le820 eller et philips 8605h er en mulighed, de skulle være ganske gode og er anmeldt herinde
Af KDH
Okay.. mange tak..
Sharp er meget interessant, men er sharp så gode som folk siger generelt? Når man siger Sony, Samsung, Sharp og Philips så ville 9 ud af ti aldrig vælge Sharp.... Os selvom det faktisk er den bedste...

Har den sharp pvr funktion? sys ikk jeg kan læse mig frem til....

Andre forslag??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo læse anmeldelsen af Sharps skærm. Hvorfor er du tvivlende på forhånd? Sharp reklamerer nok mindre for sig selv herhjemme og folk vælger oftest ikke efter hvad der er bedst, men hvad de har hørt om.
Af lrev
KDH skrev:Okay.. mange tak..
Sharp er meget interessant, men er sharp så gode som folk siger generelt? Når man siger Sony, Samsung, Sharp og Philips så ville 9 ud af ti aldrig vælge Sharp.... Os selvom det faktisk er den bedste...

Har den sharp pvr funktion? sys ikk jeg kan læse mig frem til....

Andre forslag??
det kommer an på hvor i verden du spørger:Er du i JAPAN.....(hvor dette interesserer dem en del), ja her er SHARP kæmpestort-men man "kender dårligt" Sony.

Sharp er Japansk....Samsung er fra Korea.....hva`har DU mest fidus til??

lrev
Af THM
er sony ikke også japansk? ville undre mig meget hvis ikke japanerne kender sony :)
Af lrev 1-2
THM skrev:er sony ikke også japansk? ville undre mig meget hvis ikke japanerne kender sony :)
Selvfølgelig gør de da det-men størrelses-forholdet er vist nok noget med 7% markedsandele til Sony,men omkring 40% til Sharp...hvis ellers jeg husker rigtigt-de er meget store hjemme.
lrev
Af KDH
Er lidt interesseret i Sharp LE925...
Der er vel ikke den store forskel fra den til LE824?
DVB-S tuner..... Og hvad mere??

Er lidt på bar bund hvad angår de 100 hz på Sharp modellen..
En der kan forklare mig hvofor det er vigtigt, men det nødvendigvis ikk gør fladskærmen bedre...?

f.eks. Sony har 200 hz = altså det må være bedre?? eller hvad?
Af selliah
Du kunne kigge på Samsung C8705 i 46" :)
Af Mysen
KDH skrev:Er lidt interesseret i Sharp LE925...
Der er vel ikke den store forskel fra den til LE824?
DVB-S tuner..... Og hvad mere??

Er lidt på bar bund hvad angår de 100 hz på Sharp modellen..
En der kan forklare mig hvofor det er vigtigt, men det nødvendigvis ikk gør fladskærmen bedre...?

f.eks. Sony har 200 hz = altså det må være bedre?? eller hvad?
Nej 200hz er ikke nødvendigvis bedre. Det kommer lidt an på om de er brugt på interpolation eller scanning backlights. Det er altså lidt mere kompliceret end som så, så jeg smider lige et link til Yakkens artikel med lidt forklaringer på de mange forskellige hertz:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091

Der er også DVB-S tuner på LE824. Til gengæld er der 3D i LE925.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er et mere avanceret panel, som bruges til at skabe 3D, da der skal være lidt ekstra features for at håndtere det. Du kan være ret sikker på, at du kommer til at betale for denne funktionalitet, så hvis du ikke er interesseret i 3D, så er LE925 nok overkill.
Af Mysen
Men umiddelbart er der bedre billede på VT20 fremfor V20. Eller på PX950 fremfor PK950. Og så vidt jeg husker er kontrasten bedre på LE925 end på le824 (le820), og så vidt jeg husker er det også kun den, der har scanning backlights?

Det kan godt være man betaler ekstra for 3D panelet, men hvis der følger en bedre 2D kvalitet med, så er det jo altså også noget, som man bør forholde sig til, om er pengene værd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg havde overset at LE82x ikke havde scanning backlight. Det er korrekt at det er værd at få med.
Af KDH
Hmmm nå!!!
Vi kan li så godt starte denne tråd forfra...
Er blevet endnu mere forvirret og kan slet ikk bestemme mig for alle de fladskærme... Samsung, Philips, Sony, Sharp... Hælder mest til Sharp.. Men nu overvejer jeg plasma...

STARTER FORFRA!! :-D haha...

Jeg ser meget sport; Fodbold, amerikansk fodbold og F1..
Ser mange film fra WDTV boks..
Spiller ofte Fifa 11 på PlayStation 3..
Og skal have min computer sat til fladskærme ...

Har 15000 at spendere og skærmen skal som min. være 46 tommer...

Mærke og type er irellevant...
Hvis man passer på en plasma skærm, kan den sagtens sættes til pc... Overvejer at købe en 4 års garanti hvis det bliver plasma jeg køber...

Kom med bud! :-)
På forhånd tak..