Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
Står og er i gang med en mindre omrokering herhjemme og tænkte jeg måske kunne få byttet mit 3x 22* setup ud med en 42 eller 46* tv som kunne hænge smalt ind til vægen..

Og står lidt mellem disse to modeller:

Samsung UE46C6005 som har de 100 hz 1080 dog ikke 24p

til små 8.000,-

og så er der LG's :

LG 42LE730N som også har de 100 hz og 1080- 24p og 2.4 ms

til små 7.500,-

Ville høre om nogen har nogen erfaring eller råd til denne ide med et tv som fast pc skærm..?
Min ide var at smide lidt strøm og et hdmi i røven på den og hænge den så tæt op på vægen som muligt..

Så kravene til det nye tv er mindst 42 tommer, så smalt som muligt og max. 8.000,-
Og leder selvfølge efter et LED / LCD da der sikker vil blive en hel del retention / burn-in på plasma med alle de faste billeder

Alt hjælp er påskønnet på forhand
Af Shutdown
Har du kørt eyefinity indtil nu.? Og tror du ikke at +40" bliver for stort til pc brug. Typisk kan et "tv" jo heller ikke levere samme kvalitet som en rigtig monitor, så hvorfor ikke en lækker 30" monitor istedet.? Selvom det bliver dyrt.
Af Colt
fordi det nettop bliver for dyrt.. Syntes det er alt alt for mange penge at bruge på en 30* tommer.. Og da jeg nettop er vant til at sidde med 3x 22 * og så endda får tv'et på længere afstand. Ville en 42-47* til vægen være helt perfekt.. Og syntes sku ikke jeg kan se den store forskel på specc's længere når jeg ser på en 22* monitor mod et 42* tv.. Spørgsmålet er så om der virkelig er så stor en forskel ?
Af Colt
Ingen der kan give en hjælpende hånd til hvilket tv eller om det overhovedet er muligt at køre 100 fps på dvs. FPS spil ? hvis jeg vælger at købe et tv som monitor i stedet for den klassiske pc skærm ?
Af Colt
hmm freaky og freaky :) vil bare gerne have lidt mere luft i stedet for at have skærme over hele bordet og så får lavet et pænt spisebords område i stedet :)

Men ja hopper ind på siderne og ser hvad jeg kan finde.. Går bare desværre lidt langsommere når man skal sidde og læse så meget på engelsk.
Så kunne være jeg var heldig her O-O
Af staalorm
Ja havde også overvejet det. men har ikke gjort det da jeg mangler noget opløsning. 1920*1080 er ikke en stor opløsning når du er vandt til 3 22" der sikker kører 1680*1050 ik?