Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Palmen
Hej FP'ere!

Har en bekymring vedr. mediecenter og plasma.

Fruen og jeg står og skal finde et nyt tv. Efter et par ture i diverse butikker, har vi set os lun på LG' PK950'er. Vi havde også kig på Panasonic' G20 samt LG' LE730.

En ting vi dog er blevet meget i tvivl om, er hvordan PK950'eren klarer at blive brugt som mediecenter? Er specielt nervøs for den blå Windows bjælke!

Vores forbrug mht. mediecenter er ikke videre stort. Som oftes:
Er par timers web surf om ugen.
Skrivning i word (dette svinger meget i perioder)
Youtube etc.

Skal jeg være nervøs for længervarende retention? Eller er det bare at bestille, og nyde det gode billede i film?! :D

Håber I kan hjælpe!

- Lasse
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, jeg ville afholde mig fra PK950 hvis du både skal surfe (hvilket dog kan gøres i fuldskærm på de fleste browsere) og skrive i word. Jeg kan ikke se hvordan det kan undgås at give permanente skader på TV'et med tiden.
Af Shutdown
Jeg ville ikke være bange, jeg har selv brugt min gamle panasonic plasma til pc, jeg har aldrig oplevet problemer. Så længe man ikke falder i søvn så den står natten over vil der ikke blive problemer. Og selv dér er jeg sikker på en gang whitewash kan klare problemet. Jeg har selv købt en PK760N og har ikke tænkt mig at tage specielle forholdsregler. Den skal bare bruges og nydes uden frygt for indbrænding. Som jeg skrev i en anden tråd har jeg faktisk aldrig mødt nogen, heller ikke herinde der har haft problemer,så ingen grund til at være bange for det.
Af Palmen
Ja, det bliver jeg desværre ikke mindre forvirret af :(

- Lasse
Af Mysen
Så gå efter din egen følelse. hvis du ved, at du vil være bekymret hver gang et word-document har taget lidt længere tid end planlagt, så ville det bare være for irriterende med PK950.

Hvis du er mere ligeglad, og bare vil tænke "pyt, jeg køber et nyt", så køb endelig et plasma. Selv om det muligvis ikke tager skader, er det nok frygten, der ville betyde mest, og så ved jeg godt, hvad jeg ville vælge.
Af Shutdown
Hvis det kun er engang imellem og et par timer ad gangen er der altså INGEN grund til at være bange. Man falder ikke så tit i søvn mens man skriver i word.....Vel.? :p
Af zuppe
Ellers har man vel en pauseskærm på :)
Af Palmen
At man skulle 'glemme' tvet og derved få retention ser jeg jeg ikke som et problem. Skærmen slukker efter et par minutter uden aktivitet.

Men må lige tage en mave fornemmelse og vurdere om jeg er frisk på 950'eren.

Takker for input!

-Lasse
Af pekr
Jeg har selv samme skærm og bruge den nærmeste udelukkende til min htpc, jeg surfer, skriver, fedter rundt med det og der er ingen problemer overhovedet. Jeg har pauseskærm som går på ved 2 min. inaktivitet (på nær når jeg ser film, og det finder den selv ud af)

Så køb du bare den skærm, jeg er meget tilfreds med min.
Af lutuc
har også en LG 760N og den bliver også mere eller midre kun brugt til htpc, ingen problemer her, men man kan self godt se nogle strejer og sån, hvis man har haft noget på i længere til.. men det forsvinder igen;)
Af Palmen
lutuc skrev:har også en LG 760N og den bliver også mere eller midre kun brugt til htpc, ingen problemer her, men man kan self godt se nogle strejer og sån, hvis man har haft noget på i længere til.. men det forsvinder igen;)
Noget der specielt er problemer med?
Eller er det bare generelt forskelige konturer/skygger der ses?

- Lasse
Af Kn0s
Jeg har pana g20, har aldrig set nogen form for retention. Selv ved flere timer i Windows. Dette er uden nogen form for break-in, og inden for de første 100-200 timer. Er meget overrasket over hvor godt pana'en klare det. Ved dog ikke med lg'ern.
Af lutuc
det er slet ikke et problem for mig, men hvis du har haft en vindue i windows til at sidde det samme sted, så når du flytter den, så lan du se der er en firekant hvor den var før, men den forsvinder efter lidt tid.
Af Palmen
Blot for at komme med en opdatering, så endte det med at blive et Pk950.
Netop ankommet her til eftermiddag. Så må vi se hvordan det går.

Tv' står og kører runin nu :)

-Lasse