Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken fladskærm ville i vælge?

Hejsa.
Jeg har valgt, at nu er det på tide, at jeg også skifter fra min gamle CRT skærm og til en fladskærm.
Efter en del tid på dvs. forumer og ude og kigge i butikkerne, er mit valg faldet på disse 2 skærme. LG 42LE730N & LG 50PK760N, men så kommer mit dilemma.. har ik så meget forstand på fladskærme, så hvilken tror i vil passe bedst til mine behov, og hvilken skærm ville i selv vælge?

Fladskærmen kommer til at stå i min stue, hvor sollys ik bliver et problem, så der skal ik tænkes på genskær.
Skal bruge skærmen til tv (analog fra stofa), og til at se film fra min computer gennem et HDMI kabel.
Skal nok også købe en bluray-afspiller på et tidspunkt, hvis det har nogen betydning.
Har det også med at lade mit tv stå tændt i lange perioder på samme kanal, bliver det et problem hvis jeg vælger plasma skærmen, eller har de nye skærme ik så mange problemer med burn-ins, hvis man kører den til først?
Sidst men ikke mindst er mit valg faldet på LG fordi jeg gerne vil ha' en pæn skærm, og synes feks ik fladskærmene fra panasonic lever op til mit design krav.

men hvilken af de 2 fladskærme ville i vælge, eller har i andre skærme jeg burde kigge på. Max pris dog 8.000kr,-

Mvh. Jesper Larsen
Af BrianH
Størrelsen er så forskellig, at men ikke kan stemme på hvad der er bedst...

Hvorfor vil du se analogt tv hos Stofa? Kan du ikke lide digitalt? :)
Af jesper larsen
Det er vel ik størrelsen, men gørelsen det kommer an på :)
Hehe jov er digitalt det signal jeg modtar, men troede bare man stadig kaldte det analog, min fejl.
Af jesper larsen
Kom også til at tænke på, kan begge fladskærme klare hurtige bevægelser ved feks. sport?
Af PeterD
Plasma skærme er bedre til at vise sport end LCD, men nu har du jo på forhånd udelukket Panasonic. Må jeg dog lige tilføje at jeg tror ikke du får et bedre billede end Panasonic G20 til 6000 kr, og slet ikke når du sætter en bluray på...

Skønhed har sin pris ved Life's Good skærme....

Spiller PS3 2 timer hver dag på min plasma. Flere gange har skærmbillede stået i et par timer og jeg har ikke oplevet burnin, så det skal du ikke være særlig nervøs for..