Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Killroy
det vil slet ikke være tale om hver uge

det ville være noget jeg kunne finde på ind i mellem

for man kan sige generelt i dagtimerne vil fruen nok syntes det er rart vis hun kan se TV :D

G20 og V20 ud over 3D er der så stor forskeld på dem kan se at en G20 42 eller 46 tommer er ca halvpris af samme skærm som V20

hvor meget bedre er V20 end G20 hvad er det store forskelle på de 2 skærme

elgiganten har TXP46G20E til under 8000 hvor V20 koster ca 15000

er TXP46G20E et super godt TV ?

ja undskyld jeg spørg så meget og køre lidt meget rundt i tingene
Af Mysen
G20 er et godt tv V20 er et bedre tv. men det du omtaler som V20 er hedder egentlig VT20. det er Panasonics topmodel og pt. det bedste tv, du kan købe idag. V20 ligger imellem de 2 både prismæssigt og billedkvalitetsmæssigt, men den et altså uden 3D.

Du kan se tests af dem alle sammen her på siden. G20 er god, V20 er bedre og VT20 er bedst. Så simpelt er det. Du VIL kunne se forskel på skærmene ved siden af hinanden, men om du behøver den bedste for at blive tilfreds, det er svært at sige. G20 er nok det bedste tv i prisklassen, men der findes skam folk, der ikke er tilfreds med det, og andre der påstår, at de ikke ville kunne se forskel mellem dette og storebrødrene.
Af Shutdown
Jeg er super tilfreds med mit nye LG PK760N og kan ikke forestille mig at jeg ville kunne se synderligt forskel på det og feks panasonics topmodel. Jeg ville tage en G20 eller et 760N som mit, Begge TV vil sikkert også gøre dig tilfreds.
Af Killroy
tror jeg har fundet mit valg

ser nok lige om der kommer et godt bud på eller om januar udsalget kan skyde den lidt ned i pris

men ja mit valg bliver nok Panasonic TXP46VT20E

har dog et lille spørgsmål

kan se at testen af VT udgaven siger der kun er 50 og 63" tror jeg det var

er 42" og 46" lige så gode skærme man bare har valgt at sende ud senere hen
eller er det ikke helt samme teknologi der er i dem ?

og ja hvad syntes i om valget af skærm
Af Mysen
Selliah, det er spam du laver nu, men du kan jo lave en annonce i det rigtige forum. Til gengæld er det billigt, og c8705 minder jo meget om den c7705, der oprindeligt blev forespurgt til.

Killroy, du har så valgt den allerbedste skærm, du kan få for penge idag, men den er selvfølgelig også pænt dyrere end din oprindelige hensigt. Ingen tvivl om, at du vil blive glad for den.

Tv'et er det samme som den, du har set anmeldt. Da VT20 blev anmeldt fandtes den kun i 50" og 65", men sidenhen er der tilføjet 42" og 46". Det eneste, der vil være lidt anderledes er, at 3D effekten er større, jo større skærm man har. Dvs. at effekten er en anelse mindre, end den der er anmeldt, og det ville være omvendt med 65" modellen.

Hvis du i virkeligheden kommer til at spille en del wow, så kunne du overveje bud, der lige blev fremlagt.

Der var forresten 50" VT20 på bud til 13.000 i elgiganten for nogle uger siden. Det er bare med at holde øjnene åbne..
Af Killroy
jamen kommer ikke til at spille meget wow og nr 1 er helt klar til film og TV

og wow vil måske i starten være et par aftner om ugen meni det langeløb vil jeg side ved mit skrivebord og spille

og ja de er lidt oppe i pris mit buge var 10.000

og PT ligger 42" på 12.200 og 46" på 13.800
og med et kommende januar udsalg og jeg måske kan finde en tusse mere så mødes vi nok snar

men ja syntes når jeg læser at det virker til at være skærmen der stort set på alle punkter klare sig bedst så var ked af da jeg læset den kun var i 50" og 65"

men faldt så over en 42" i elgigaten og så ved at søge der også var en 46" og så blev jeg glad
så tror godt jeg vil vente lidt på at kunne få den

og Selliah det er et fint tilbud har selv haft set på samme model var samsung 8705 og 7705 jeg startede med at drømme om men må indrømme jeg er havnet i plasma
Af THM
det er korrekt at VT20 er den bedste skærm, men du skal lige være opmærksom på at den ikke er lige så modstandsdygtig overfor retention og burn i, som G20/V20, som dog er en smule efter på billedkvalitet....
Af Killroy
Hej folkens

har lige haft bilen til syn og der skal laves lidt så mine ambitioner om at samle til en VT20 i starten af det nye år er nok skudt ned lige pt

der ud over er vores surround lige stået af så sådan en skal vi også have fundet os

hvad er dte man siger en ulykke kommer sjældent alene

pis også

så konen og jeg er blevet enige om at finde et "billigt" LCD skærm gerne med LED som vores første fladskærm og skabe os lidt erfaring ud fra det og så spare lidt sammen over de næste par år og så få købt drømme TVet til den tid
så kan jeg jo altid montere den skærm jeg køber nu på kontoret ;) og af samme grund vil jeg have LCD skærm :D

ved G20 er svær at komme uden om og mange ville have nævnt den så der for skylderj eg at skrive ikke Plasma det bliver det næste når jeg har råd men ikke det her

så ja har set lidt på
LG 47LD750N
sony KDL40EX711AEP eller KDL46EX500AEP
Samsung LE40C755

er nogen af dem gode bud eller har i nogle skærme jeg bør se på læse om søger 40" men helst 42" til 47"

vigtigste er TV og Film og må gerne kunne vise Sport uden de store problemer ser en del NFL og Fodbold

undskylder jeg bliver ved med at tage jeres tid men tager for de mange guldkorn og viden man får med sig

tak
Af TripleD
Hvis du kan undvære LED og ikke har noget imod et tv fra sidste sæson, så har metro et 47" LG SL8500 til 6300,-
Af Killroy
jamen dte tror jeg som sagtens jeg kan

så længe vi får så godt et TV billede og ikke falder helt i gennem i forhold til sport vi nu kan for de der ja 5-7000kr

som sagt vi har aldrig haft faldskærm så bliver en førstegangs oplevelse vi skal lære på så LCD kan sikkert være fint

men er sku lid bidter over TV pengene skal gå til bilen :D
Af TripleD
Jeg kan sku godt følge dig killroy, har selv en gammel alto som sku synes, og nu også omsynes !:(
Har heldigvis en svigerfar der hjælper med rusten, men dele koster alligevel penge jo. Og det er jo utroligt man ikke kan få råd til en fladskærm når man kører rundt i en suzuki alto 1.0 fra 96 :s

Har selv overvejet selvsamme LG, men finanserne er ikke lige til det pt. så jeg må nok vente jo... Selvom jeg også gerne vil ha fat i Gran Turismo 5, men nægter at spille det på et 32" crt :D

Link kommer lige om lidt til en køber at SL8500

EDIT:

Her er linket til ChrisJJ som købte et.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... c&start=20
Af TripleD
Var det for resten ikke også noget med at tv'et max måtte være et 40" til at starte med? :p