Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg har netop fået så’n et 46C8705. Der kommer en fyldig anmeldelse om en måned eller to. I første omgang skal jeg lige have lidt indgående kendskab til det.
Jeg er dog chokeret over, hvor svært det er at få til at spille optimalt. F.eks. det at få digital TV er ikke bare lige så’n. Jeg har dog fundet ud af, at få 184 kanaler frem, dog virker kun ca. 25 af dem. :-) Spørgsmålet er; om nogen ved, hvilket netværks id jeg skal bruge, for kun at få de ”gratis/fungerende” kanaler ind? Dette er meget nemt på Sony’s LX900, men Samsungs har gjort det meget besværligt. Jeg har tidligere i dag snakket med Samsung support. Det fik jeg ikke noget ud af. :-) Dog meget lang ventetid.

Mange tak

-M
Af Thure Jensen
jeg har selv sådan et tv og synes ikke det er så svært. Har du kabel tv så gå ind på den udbyder side eller ring til deres support. Har selv yousee og det er nemt at vælge kabel hurtigscan og kun digital og manuelt og indtaste netværksid og søg, vupti så er de der.Der kommer dog også de kanaler som man ikke er låst op til.
Af HrLaursen
Thure Jensen skrev:jeg har selv sådan et tv og synes ikke det er så svært. Har du kabel tv så gå ind på den udbyder side eller ring til deres support. Har selv yousee og det er nemt at vælge kabel hurtigscan og kun digital og manuelt og indtaste netværksid og søg, vupti så er de der.Der kommer dog også de kanaler som man ikke er låst op til.
Hej!

Som du skriver: "Der kommer dog også de kanaler som man ikke er låst op til." Det er netop problemet. Dem er der 150 af. :-) Nummer 2 er: Man skal bruge et netværksid. Det finder hr og fru Danmark aldrig ud af. Hvis man vælger automatisk, så kommer der 7 eller igen kanaler. Hvis man får de 7, så er de alle kodede. På det punkt er Sony et godt stykke foran, desværre. Håber der findes en måde, kun at få de fungerende kanaler ind på.

-M
Af Thure Jensen
Så skal du lægge dem ind manuelt :s .
Af HrLaursen
Thure Jensen skrev:Så skal du lægge dem ind manuelt :s .
:-) Ja, men det tror jeg faktisk også er langt hurtigere, end at slette de 150 andre kanaler. :-|
Af HrLaursen
HrLaursen skrev:
:-) Ja, men det tror jeg faktisk også er langt hurtigere, end at slette de 150 andre kanaler. :-|
Og det er hermed gjort. Stort minus til Samsung. Det er ikke noget alm. dødelige nogensinde vil finde ud af.

-M
Af lrev 1-2
HrLaursen skrev:
HrLaursen skrev:
Og det er hermed gjort. Stort minus til Samsung. Det er ikke noget alm. dødelige nogensinde vil finde ud af.

-M
Irriterende med alle disse "fejl" hos Samsung...troede lige at jeg havde fundet mit nye tv.

Men er det ikke efterhånden normalt for Samsung at sende halvfærdige produkter på markedet!!

lrev
Af selliah
Du kan jo trykke vælg alle også fravælge dem der virker også slette resten det gjorde jeg og det tog to minutter
Af jvvpc
Det er da yousee du skal være gal på. Det er dem der vælger at sende deres signal ud på den måde så du sidder med lorten i stedet for de skal lave mere arbejde/bruge penge.

Hjalp en kammerat for noget siden med hans nye Phillips og det var nøjagtigt det samme :) Nu hvor de så har flyttet plads kanalerne skal han igennem det hele igen :s Tåbeligt..

Har selv Waoo og aldrig problemer der :D
Af HrLaursen
selliah skrev:Du kan jo trykke vælg alle også fravælge dem der virker også slette resten det gjorde jeg og det tog to minutter
Hej!

Det gjorde jeg også. :-) Sony er dog langt længere fremme her. Hvis man ringer til Samsung support og kommer igennem, så er der ingen hjælp at hente. De virker faktisk lidt kolde. hmm...

-M
Af HrLaursen
jvvpc skrev:Det er da yousee du skal være gal på. Det er dem der vælger at sende deres signal ud på den måde så du sidder med lorten i stedet for de skal lave mere arbejde/bruge penge.

Hjalp en kammerat for noget siden med hans nye Phillips og det var nøjagtigt det samme :) Nu hvor de så har flyttet plads kanalerne skal han igennem det hele igen :s Tåbeligt..

Har selv Waoo og aldrig problemer der :D
Hmm... det lyder rigtigt, dog kan Sony (LX900) selv sortere de kodede kanaler fra.

-M
Af THM
Men er det ikke efterhånden normalt for Samsung at sende halvfærdige produkter på markedet!!

lrev[/quote]

jo tilsyneladende, der er også rod i kanalerne på min mors samsung ;)
Af HrLaursen
THM skrev:Men er det ikke efterhånden normalt for Samsung at sende halvfærdige produkter på markedet!!

lrev
jo tilsyneladende, der er også rod i kanalerne på min mors samsung ;)[/quote]

Jeg har skrevet en lang mail til Samsung via hjemmesiden vedr. disse problemer m.m.. Den adresse jeg fik opgivet af supporteren virkede selvfølgelig ikke, så det er da en smart måde at få folk smidt ud af røret på. :-|

Nu må vi se om jeg får et svar.

-M
Af KaptajnRoevsved
Hvilket kabelnetnummer har København? Eller er der forskellige?