Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MQP
Hejsa,
Jeg købte dette Samsung LE 40A430 for lidt over 1 år siden. Lige siden at YouSee har lavet digital/kanalændringer d. 30/11-2010,er mit billede blevet mørkere og den røde farve er meget grumset og mørk. Der er ikke mpeg4 i, ej heller DVB-C tuner. Mit spørgsmål er: har denne digital / kanalændring ændret noget ved mit billede (jeg tager fat i yousee), eller er det gået helt galt med pixeleringen ?
Håber at nogen kan hjælpe.
Af kskruger
MQP skrev:Hejsa,
Jeg købte dette Samsung LE 40A430 for lidt over 1 år siden. Lige siden at YouSee har lavet digital/kanalændringer d. 30/11-2010,er mit billede blevet mørkere og den røde farve er meget grumset og mørk. Der er ikke mpeg4 i, ej heller DVB-C tuner. Mit spørgsmål er: har denne digital / kanalændring ændret noget ved mit billede (jeg tager fat i yousee), eller er det gået helt galt med pixeleringen ?
Håber at nogen kan hjælpe.
Det kan godt tænkes, at Yousee har sænket kvaliteten på det analog signal, for at få mere plads til de digitale kanaler, men det ved kun Yousee. Og hvis billedet ikke har ændret sig når du ser dvd, så er det Yousee du skal kontakte.
Ellers, så Køb dig i stedet en brugt Yousee boks, de koster ca. 500,- så får du en billedekvalitet, som giver dit tv nyt liv.
Af MQP
Tak for svaret, kskruger.

Ja, et eller andet kunne tyde på, at der er sket noget med signalet fra YouSee.
Jeg holder øje med diverse digi-bokse på marked. :)