Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej brugere.

Jeg har fået byttet mit samsung 6715 til et panasonic vt20, og er løbet ind i et par småting som irreterer mig en smule og kan ikke selv komme videre, brugsanvisningen som følger med til tvet er yderst mangelfuld, så vil forsøge mig herinde.

Første problem er, vt20 kan ikke se min harddisk jeg har sat i usb slottet, og vil derfor ikke afspille divx,mkv mp3 osv filer, samsungmodellen spiste alt med det samme jeg kunne smide efter den.
Mit fil system på mine usb diske er ntfs, og kan læse mg lidt til at det burde være fat32, præcis som samsung også skrev, men som sagt ingen problemer på samsung modellen

problem nr 2 er, jeg har svært ved at redigerer mine kanaler, således de f.eks er i række følge, dr,dr2 tv2 osv osv.
Jeg har stofa fra antenneforeningen helsingør, og har pakke 1 og 2, plus deres HD pakke.
Jeg kan ikke umidlbart finde ud af hvordan jeg får kanalerne i samme liste, dvs skal jeg se mine HD kanaler, skal jeg først skifte til betalings tvkanaler, men kan så derfra ikke lige skifte til f.eks tv2, før jeg har skiftet til gratis tv i menuen.
Jeg har som sagt ikke kunne finde noget ang dette i brugsforviringen, ej heller den medfølgene cdrom

Håber der en nogen her med samme tv, som kan give mig et råd :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Se side 45 på cd-rom.
Vælg tv tuner med TV tast på remote, for den tuner der skal redigeres.
Derefter Menu>Indstilling> DVB-T/DVB-C/DVB-S ( alt efter tunervalg på TV tast ).
Der kan ikke afspilles filer fra HDD, med mindre den er registreret til tv. Dette medfører, at kun ting optaget fra tv kan afspilles.
Hvis der skal afspilles filer, skal det foregå via usb-flash/sd-card ( jvf. side 66 i manual på cd-rom ).
Af Omfufu
Tak for svaret, selv om det var "dårlige" nyhedder :)

Tror du måske misforstod det med kanal listerne, eller jeg ikke formulerede mig ordenligt.

Men jeg søger efter en måde, jeg ikke selv skal skifte alt efter hvilken tuner jeg benytter.
Jeg ser f.eks meget på HD kanalerne, og problemet er, at når jeg smutter på arbejde eller andet, kan den bedre halvdel, ikke finde ud af at skifte tuner, før hun kan se f.eks tv3 eller tv2 osv (Jeg har prøvet O_O )

Men hvis jeg forstår dig ret, kan jeg starte med at redigerer én tuner, til kanal valg 1-22, skifter så tuner, og ligger kanalerne ind fra 23-34 osv.
Vil det så være muligt at hun kan zappe fra nr 1 til 34, og dermed se alle kanalerne?
Eller skal man bruge favoritterne, og først add dem til den liste......

Jeg syns godt nok det virker noget bøvlet for noget så enkelt, eller også er det en fejl 40, ups, fejl 400 :)

Med hensyn til de flash cards. vil et sådan fungere?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4195603

Med den så copy et par film over på den fra pcen, og så kan de ses på tvet? det håber jeg lidt, da jeg et eller andet sted, vil være ked af at tænde alt isenkrammet op bare for at se en film hist og pist.
Brugeravatar
Af MigSelv
Du modtager tv pakker fra Stofa, hentes de ikke kun med en tuner? Eller er Stofa så kedelige, at en del sendes analogt?
Min erfaring er, at en WD TV Live el.lign. samt ekstern HDD, er den bedste løsning.
Af TGSC
Betalingskanalerne kører sikkert over Ci-kortet så TVet betragter dem anderledes end de gratis.

Lav fx en pædagogisk struktureret liste ligesom denne http://peecee.dk/upload/view/277987
så hun uden videre kan se hvilken vej hun skal gå for at komme fra A til B.

Måske kan man sige at det er en visualisering af logikken i menusystemet som TVet styrer efter.

Jeg har ikke selv det TV.