Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nicklas A
Godaften..

Jeg har lige købt mig et vt20 i sidste uge og jeg har lige opdaget en lille blå prik i højre side af skærmen, på ca 0,5mm i diameter.

Jeg kan ikke se den hele tiden, faktisk kun når billed er meget mørkt eller helt sort baggrund..

Men det må vel være en pixel fejl ikke?
Af BrianH
Det er det nok, men vel ikke noget der er værd at ofre så mange kræfter på... Om en uge ser du ikke den pixel mere
Af Nicklas A
Måske ikke, men jeg har lige købt et tv for 15000kr og som er en uge gammelt, det burde jo stadig være fejlfrit?

Ved ikke om det indgår i ens garanti, men jeg har tegnet en 5 års fuld forsikring på tv´et så jeg burde være dækket ret godt ind..
Af red_martians
du kan jo prøve. men så vidt jeg ved er panasonics pixelgaranti efter EU-regler. jeg mener ikke de har nultolerence, som med samsungs største skærme. Har dog hørt at flere forsikringer dækker. Hvis det er helt nyt(under 14dage) vil de fleste gode forhandlere tage den i bytte og finde dig et nyt.
Af Nicklas A
Ja okay, så når det er efter EU regler så skal der mere end 1 pixel fejl til? eller hvordan?

Jeg har købt det i hifiklubben i KBH, mit problem er bare at jeg ikke lige kan tage der ind, da jeg bor på Bornholm, men de må bare finde sig i at det bliver sendt med posten, har jo stadig original emballage og sådan..
Af red_martians
Ring til dem... og reklamer over fejlen. Så ved de det. og spørg dem hvad du skal gøre, og hvad de kan gøre.
EU-reglerne er vist ret kompliceret, npoget med max 7, eller 3 af hver farve, max én inden for synsfeltet, og at de ikke må ligge i klynger. Jeg mener det er sådan reglen er.
Af Nicklas A
Ja der er nok ikke andet at gøre.. Bare skide irriterende.. Øv øv..

Kan bare håbe jeg kan få et nyt..
Af BrianH
Overvej et par dage om det er besværet og pengene (til en fragtmand) værd.
Du vil med garanti glemme alt om en enkelt død pixel i løbet af en uge, og du risikerer at få leveret et nyt med 2 fejl i stedet for.
Du kan også risikere at få et nyt tv der er et "brugt" der har været repareret.

Hvis tv'et er i orden, synes jeg ikke en enkelt pixel er værd at bruge tid og penge på
Af maskus
Jeg har lige fået byttet et i Hifiklubben (G20 godt nok) Panasonic dækker ikke denne type pixelfejl, og vil henvise til forhandleren. Det skyldes, at hver enkelt forhandler hverisær giver evt. yderligere garanti. Panasonic center giver nul pixel garanti; og yderligere et ½ garanti. Men det gør hifiklubben egentlig også, idet at de i deres særlige garanti-regler skriver, at der er 2 års garanti mod fabrikationsfejl, og at de yderligere i deres garanti-ordning ikke vil forsøge at bevise, at det er kundens egen fejl. Og da dit TV er helt nyt må det næsten ligge ind under fabrikationsfejl. Dette pkt brugte jeg overfor min HK-butik; dog in mentum, at netbutikken blankt afviste at hjælpe, da det kun var blinkende pixel, som Panasonic DK, hjalp ved.

http://www.hifiklubben.dk/information/p ... r/garanti/

/mk
Senest rettet af maskus 03 dec 2010, 23:19, rettet i alt 1 gang.
Af Nicklas A
Kan godt være du har ret BrianH..
Har lige set en hel film uden at se den, men opdagede den så da jeg slukkede for filmen, så der blev helt sort baggrund.. Men nu kigger jeg jo selvfølgelig efter den konstant og så irritere det mig..
Af BrianH
maskus skrev:hvor har du købt det?
Det har han skrevet, læs indlæggene...
Af Nicklas A
Ja hos hifiklubben, København Åboulevard..
Af maskus
BrianH skrev:
maskus skrev:hvor har du købt det?
Det har han skrevet, læs indlæggene...
Tak, BrianH; men det kan ikke være helt lige meget, hvilken Hifi-klub;de er nemlig også meget forskellige i tolkningen af garanti-reglerne... Nogle butikker tolker Panasonics pixelgaranti kontra egen regler forskellligt. Tro mig, har spurgt ind til det, hvor jeg købte min G20'er.
Af maskus
Nicklas A skrev:Ja hos hifiklubben, København Åboulevard..
Men hov, ser du pixelfejlen som blinkende ved sort skærm? Panasonic dækker blinkende pixelfejl, hvorimod døde pixel ikke dækkes, mm. antal og indenfor "skærmens a-zone" Døde pixel skal butikken tage sig af...

Selv, havde jeg en død pixel...

Du kan brænde denne dvd ned og tjekke skærmen helt præcist, og læse mere om pixelfejl her.

http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 1&zoneid=3