Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SEOMaster
Hej,

Jeg søger efter en 24" PC-skærm, der udover DVI, har HDMI indgang og TV-tuner, så jeg kan bruge den til en PC-skærm, PlayStation 3 gaming og TV :)

Har set på en Samsung P2470HD: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=696452

men den er jo rimelig gammel alligevel.

Så faldt jeg over deres nyeste Samsung FX2490HD: http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4217348

men den overskrider så lidt mit budget, som er på omkring de 2.000 kr. :(

Nogle der kan hjælpe med et forslag til en mellemvej? For er det ikke dumt at købe den efterhånden gamle model, som jeg linkede til først (P2470HD), eller gør den det OK?

Håber I kan hjælpe mig?
Af SEOMaster
Det er noget med, at den model ikke kan bruges i DK? Man skal kigge efter noget specielt i modelnavnet eller noget, for at vide om den er kompatible med dansk TV signal. Eller har jeg fuldstændig misforstået noget? :s
Af Lars K
Det tror jeg nu ikke. Den har DVB-C/T MPEG4 så det skulle være lige til.

Det lader til at de fleste modeller er EN fremfor XE så der kan være problemer på YouSee netværk. Den nye model FX2490HD sælges som XE model så der skulle ikke være problemer.
Af SEOMaster
Jeg har ikke YouSee, så det er fint nok :)

Hvordan ser man lige om det er /EN eller /XE? Synes ikke jeg kan finde det :s

/EN er den danske/skandinaviske, ikke?
Af Lars K
EN skulle være europæisk og XE skandinavisk.

Du kan se det på varenummer hos de respektive forhandlere.
Af SEOMaster
Okay, men selvom det er en /EN model, så kan man vel stadig se digitalt TV, når det ikke er YouSee jeg. Så bør det vel ikke skabe problemer...
Af trochmann
Hej
Har lige købt p2470hd. Det er en flot skærm. Jeg ved ikke om den er til hardcore gaming. Men den er god nok til almindelig spil. Tv-billedet er ikke perfekt. Men god nok når familien ellers har optaget familiealteret.
Af trochmann
Hej
Har lige købt p2470hd. Det er en flot skærm. Jeg ved ikke om den er til hardcore gaming. Men den er god nok til almindelig spil. Tv-billedet er ikke perfekt. Men god nok når familien ellers har optaget familiealteret.
Jeg har iøvrigt Yousee.
Af SEOMaster
Okay, tak for svar :)

Hvordan er billedet til PC-gaming, såsom WoW f.eks., der ikke kræver det vilde MS?

Hvordan kan det være du valgte den skærm, og ikke FX2490HD?

Var det pga. prisen, eller andet?
Af trochmann
Mest på grund af prisen. Kan ikke sige dig hvordan
WOW ser ud , men farcry 2 ser ganske fornuftigt ud.
Skærmen er ganske habil, og lidt stor:-))