Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nkaj
Okay, jeg vil da helt klart kigge lidt mere på det plasma halløj :p som I nok kan læse, så har jeg været lidt skeptisk overfor det
Af trykkertor
Jeg spiller rigeligt på mit Samsung 3D plasma.
Og mit gamle Panasonic plasma blev brugt til lige så meget spil som tv/film.
Har aldrig brændt ind nogen som helst.
Men min kammerat der har sit Panasonic plasma på stort set kun én tv-kanal har svagt burn-in af kanales logo.

Men der er altså større chance for burn-in via samme kanal-logo over tid, end for os der spiller.
For typisk så skifter vi jo spil, og spiller sjeldent samme spil 6 måneder i træk uden at noget andet kommer på.
Men sund plasma-fornuft bør også benyttes.
Af Nkaj
Okay :) men lige 2 spørgsmål til angående plasma

1. Er det ikke noget med man kan købe en eller anden "rense DVD" som skulle fjerne svage burn-ins?

2. Dækker garantien hvis der kommer kraftig nurn-in på skærmen?
Af Jeden
Jeg har VT20 og jeg har oplevet efter flere timers "gaming" at logo'er fra spillet stadig kan ses bagefter. Tv'et havde kørt mere end rigeligt efter de kendte 200 timer. Så man skal ikke forkaste risikoen. De er så også forsvundet igen så jeg tager det mere roligt nu.

På recordere.dk har de en downloadable fil som kan bruges som "renser".
Af Mysen
Nkaj skrev:Okay :) men lige 2 spørgsmål til angående plasma

1. Er det ikke noget med man kan købe en eller anden "rense DVD" som skulle fjerne svage burn-ins?

2. Dækker garantien hvis der kommer kraftig nurn-in på skærmen?
¨

Nej garantien dækker ikke, men almindelig fornuft og brug gør, at det heller ikke bliver aktuelt. Det er kun i ekstreme situationer, men hvis du er en COD klanspiller eller ikke gider tænke over det, så køb LCD. Ellers fungerer det sq udmærket, og retention vænner du dig til. Jeg spiller også en masse til tider, men så længe man ikke pauser i timevis, eller spiller det samme spil konstant, er det ikke så svært at undgå burn-in

Samsungs plasma har indbygget "renser". Ved ikke med Pana, men ellers er det jo bare at downloade den på recordere.dk
Af Nkaj
Hvis du med COD mener Call Of Duty, så må jeg svare ja, så er jeg faktisk clan spiller, men det er heldigvis på pc :D
Af Mysen
Nå det var godt. Køb du bare et plasma tv så ;)