Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shutdown
Og at LG siger det ikke er det samme undrer vel ikke nogen, Panasonic var ude i det samme, og grunden er velsagtens at man skal have et bedre argument for at købe topmodellerne. Nogle der har haft både PK950 og PK550 siger faktisk at de syntes billedet er en tand bedre på 550, men det var vist noget med en mere moden firmware.
Af ozong
Hvad siger LG's branchemedlem?
Er der forskel på panelerne PK550, PK750, PK760 og PK950?
Af Mysen
ozong skrev:Hvad siger LG's branchemedlem?
Er der forskel på panelerne PK550, PK750, PK760 og PK950?
Han har næppe tid til at gennemgå alle tråde, men jeg tror at en PM finder hurtigt vej til ham. Så kan du jo bare efterfølgende citere ham, eller bede ham om at skrive på denne tråd, som du selvfølgelig har linket til ham.

Jeg har lidt svært ved at forestille mig, at der ikke er en forskel på de forskellige paneler. Det virker usandsynligt, når man tænker på prisforskellen, men samtidig er specs jo næsten identiske. Tror dog at et coating filter på 950 gør meget ved billedet i dagstimerne, når lyset er en faktor.
Af Shutdown
Jeg tror da også at en coating gør noget ved billedet. Men derfra og til at panelerne er forskellige er der et stykke. Tænk hvad det koster at lave feks 4 forskellige paneler i èn serie feks PK serien.?? Det er langt billigere for LG kun at lave 1 panel og så udstyre dem med forskellige glasplader, coatings, hdmi indgange osv. Og lige meget hvad LG siger, så vil de jo helt sikkert gerne have os til at tro der er en kæmpe forskel når nu der også er en stor forskel i prisen. JEG tror ikke der er forskel på selve panelet, kun i coatings, software osv.
Af CMeisner
Så er der bestilt et stk. PK950

Har travet igennem alt hvad jeg kunne finde vedr. LG Plasma både her og på avforums og er temmelig sikker på at jeg bliver tilfreds med købet :)

En helt nye verden i forhold til mit 10 år gamle 32" widescreen Phillips CRT fjernsyn.
Af Shutdown
Tillykke med den lille ny. ;) Jeg er sikker på du nok skal blive glad for den, hvis den står som min 760n og bedre kan du kun blive glad. Jeg har ingen buzz, ingen retention. Kun flot crisp billede og dyb sort. :p