Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makaus
Hej

Jeg er rimelig sikker på at jeg kan spotte en død pixel, blandt de andre, den er helt sort, og rigtig tydelig på hvid baggrund.

Der er tale om et LG42PJ350N købt d. 28/06-10 i Elgiganten. Men hvor skal jeg gå hen? Jeg vil meget gerne have det repareret hurtigst muligt, og hvis ikke det, så må en ombytning vel være på sin plads.

Er der andre der har haft et LG med pixelfejl, og hvor henvendte i jer?

Mvh
Mark Eriksen
(Jeg ved ikke om det har noget at gøre med at jeg har købt DVE HD Basics i dag... hehe.)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LG har onsite-service, som du burde kunne benytte dig af - forudsat at der er pixelgaranti på TV'et.
Af Makaus
Nu har jeg søgt lidt...

Sidste år var der 100% pixelgaranti, men kun på Full-HD fjernsyn.

on-site, er det på nettet? For jeg kan intet finde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Giv LG Support et kald på 8088 57 58 når de åbner i morgen kl. 9.
Af Makaus
Det prøver jeg, og så skriver jeg herinde bagefter.
Af Makaus
Nå.. Der er røget en halv pixel, eller én/to subpixels, den røde er i hvert fald væk.

Kan det passe at 2 subpixels danner én pixel, på mit tv? Det ligner det, men jeg har ikke rigtigt forstand på dette.

LG dækker først når 3 subpixels er ramt. Damn it, jeg kan ikke lade være med at kigge på det når jeg spiller PS3, der sidder jeg med snotten helt oppe i tv'et..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, der er 3 subpixel pr. hele pixel. Du kan teste hvilke der er døde ved at vise et billede med hhv. rød, grøn og blå. De farver som giver en sort plet i stedet er defekte.
Af Makaus
Okay, hmm..

Altså, når jeg står 50cm fra, kan jeg se hele pixels, når jeg står 10cm fra, ligner det at der er blå, røde og grønne streger fra top til bund, skiftevis, og der er kun 2 streger i én pixel. Derfor kan jeg ikke få det til at passe med 3 subpixels i én pixel.. Det kan være jeg kan tage et billede senere.
Af Makaus
yakken skrev:Nej, der er 3 subpixel pr. hele pixel. Du kan teste hvilke der er døde ved at vise et billede med hhv. rød, grøn og blå. De farver som giver en sort plet i stedet er defekte.
Er der sådan nogle farvebilleder på DVE HD Basics?
Så kan man teste for døde pixels.