Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Youseedk
Fra mandag d. 29/11-2010 til og med onsdag d. 01/12 – 2010 vil YouSee ændre i kanaludbudet. Her er nogle ting som du skal være opmærksom på i sammenhæng med omlægningen:

1. Optagelser på din digitale boks fra YouSee kan blive berørt af omlægningen. Det vil sige, at hvis du har planlagt en optagelse/serieoptagelse mandag d. 29/11 – 2010 til og med onsdag d. 01/12 - 2010 , kan det være denne ikke bliver optaget korrekt. Når omlægningen er udført i dit område, skal du derfor gå ind og indstille dine planlagte optagelser og serieoptagelser igen. Her er nogle af de kanaler som kan blive berørte af omlægningen:

• DR1
• DR2
• TV2
• Tv3+ HD
• Kanal4
• Kanal5
• Tv2 Sport HD
• 3Puls
• National Geographic HD
• Tv1000 programmerne
• Canal+ programmerne

2. Favoritlisten på din digitale boks fra YouSee, vil blive berørt. Når omlægningen er færdig, skal du derfor indstille din favoritliste på ny.

3. Har du et TV med DVB- C tuner, skal du søge efter dine kanaler igen, for at få alle kanaler. Lige-
ledes skal du højst sandsynligt indstille din favoritliste igen.

Læs mere om det nye kanal udbud på www.yousee.dk/tv2011
Af BrianH
Yousee laver tit noget om, og for det meste er til noget ringere. Samtidig går prisen op, så det snart er tid at skifte til Canal Digital...

Er Yousee's hjemmeside forresten ikke så besøgt, siden det er nødvendigt at have kundeservice her?
Af noxity
Jeg synes det er rigtig fint at Yousee og andre har en supporter som kommer med svar herinde.

Der er rigtig mange som finder svar på deres problemer herinde, så det er et godt medie at give support i.

At Yousee, så burde have registeret alle ved mail, og så bare sendt en mail ud, er en helt anden ting.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Input fra selskaberne er velkommen i forummet. Vi skal bare være sikre på, hvor informationen kommer fra, så selskaberne skal tilkendegive sig selv, ligesom YouSee helt korrekt gør i denne sammenhæng.

Der er også skrevet lidt om ændringerne i en artikel på forsiden nu:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1290766821
Senest rettet af Rasmus Larsen 26 nov 2010, 13:17, rettet i alt 1 gang.
Af dkscan
BrianH skrev:Yousee laver tit noget om, og for det meste er til noget ringere.
Det synes jeg ikke jeg kan genkende, så nogen eksempler er velkomne.
Af Thure Jensen
BrianH skrev:Yousee laver tit noget om, og for det meste er til noget ringere. Samtidig går prisen op, så det snart er tid at skifte til Canal Digital...

Er Yousee's hjemmeside forresten ikke så besøgt, siden det er nødvendigt at have kundeservice her?
Jeg må også sige at jeg aldrig har haft noget at klage over, det virker bare perfekt med de digitale kanaler og program guiden. :)
Brugeravatar
Af Johnjohn
Youseedk skrev:Fra mandag d. 29/11-2010 til og med onsdag d. 01/12 – 2010 vil YouSee ændre i kanaludbudet. Her er nogle ting som du skal være opmærksom på i sammenhæng med omlægningen:

1. Optagelser på din digitale boks fra YouSee kan blive berørt af omlægningen. Det vil sige, at hvis du har planlagt en optagelse/serieoptagelse mandag d. 29/11 – 2010 til og med onsdag d. 01/12 - 2010 , kan det være denne ikke bliver optaget korrekt. Når omlægningen er udført i dit område, skal du derfor gå ind og indstille dine planlagte optagelser og serieoptagelser igen. Her er nogle af de kanaler som kan blive berørte af omlægningen:

• DR1
• DR2
• TV2
• Tv3+ HD
• Kanal4
• Kanal5
• Tv2 Sport HD
• 3Puls
• National Geographic HD
• Tv1000 programmerne
• Canal+ programmerne

2. Favoritlisten på din digitale boks fra YouSee, vil blive berørt. Når omlægningen er færdig, skal du derfor indstille din favoritliste på ny.

3. Har du et TV med DVB- C tuner, skal du søge efter dine kanaler igen, for at få alle kanaler. Lige-
ledes skal du højst sandsynligt indstille din favoritliste igen.

Læs mere om det nye kanal udbud på www.yousee.dk/tv2011
Fint nok med noget info, men i kunne jo også skilte lidt tydeligere med frekvenserne end i gør her http://yousee.dk/~/media/pdf/Foreninger ... 44_10.ashx
hvor man ikke kan se frekvenserne ud for de kanaler der kun er digitale,
så havde vi mulighed for at indlæse det manglende kanaler manuelt det er for ringe info, efter min menig.
Jeg sider nu og aner ikke hvor kanal5HD er og har bestemt ikke tænkt mig at indlæse alle kanaler igen, men regner med at få frekvens og andre her på flatpanels
eller her http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm
det er lidt mærkeligt at den slags inf skal findes på private hjemmesider og ikke hos yousee
Af Snurrerundtlyd
BrianH skrev:Er Yousee's hjemmeside forresten ikke så besøgt, siden det er nødvendigt at have kundeservice her?
YouSee har sendt breve rundt til samtlige kunder om ændringerne, så man behøver ikke at besøge deres hjemmeside for at høre om ændringerne.

Borset fra at de lavede en fejl i de breve de sendte rundt: http://yousee.dk/tv2011
BEMÆRK!

Vi har desværre lavet en fejl. Så hvis du har modtaget et brev fra os, er der en risiko for, at vi har oplyst et forkert netværks-id til DVB-C-tv. Netværks-id'et skal du bruge, når du indlæser dine kanaler digitalt på dit tv.

Hvis vi har oplyst dig et netværks-id, som slutter på 0, skal du i stedet taste 1 til sidst, når du indlæser kanalerne digitalt på et tv med DVB-C-modtager. For eksempel skal du altså bruge nummeret 151 i stedet for 150, hvis du bor i Københavnsområdet.

Er du i tvivl, om du har det rigtige netværks-id, kan du også finde det rigtige ved at følge linket nedenfor. Vi beklager bøvlet.

Find dit netværksnummer