Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nikolajp
Jeg kan simpelthen ikke få sat mit digital tv op. Har prøvet igen og igen, og når jeg "auto" searcher finder den intet. Burde jeg ikke kunne skifte frekvens osv. ? Håber i kan hjælpe :-)
Af chrfog
tror kun der er mpeg2 tuner i det tv, sådan som jeg husker det. ved ikke om det har noget at sige?
Af Kaare
nikolajp skrev:hvad vil det sige?
At din skærm ikke har MPEG4 tuner (hvad den ikke har) betyder ikke noget, idet der stadig sendes med MPEG2, og er dine antenneforhold i orden, og der er signalstyrke på kablet skal du naturligvis kunne fange alle stationerne med autosearch.

Følger du anvisningen i brugsanvisningen ?
Af nikolajp
Jeg kan ikk finde min bugsanvisning. Problemet er: Jeg går ind på DTV og derefter D.Menu - Her kan jeg vælge at auto store eller manuel store - men jeg kan ikke selv vælge frekvens osv. Når jeg søger manuelt ELLER auto finder den intet - men kan somsagt kun søge på standard instillingerne. :(
[/quote]
Af nikolajp
Jeg er ret så sikker på jeg har kabel tv - kan jeg så ikke komme til at se digital fjernsyn?
Af Kaare
nikolajp skrev:Jeg er ret så sikker på jeg har kabel tv - kan jeg så ikke komme til at se digital fjernsyn?
Du må da vel vide om du modtager signalet via kabel eller antenne. Hvis du har kabel, kan du ikke fange stationerne med dit tv, som kun har digital tuner til modtagelse af jordbaserede (antenne) signaler.