Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Når man nu ikke har råd til den ultimative fladskærm, så må man jo nøjes...

Derfor har jeg foreslået konen, at vi kan halvere posten og købe et tv til 8-9.000 kr.

Men det syntes hun stadig er for meget, hun siger maksimalt 5-6.000 kr.
Det syntes jeg ikke er muligt, men hvad siger i, jeg vil gerne have en 50” og konen syntes bestemt en 37” er nok =(

Nedenfor er opstillet nogle ønsker og krav vi har og er enige om.
- Ser begge to gerne film via PC/MCE og STB via DBnet (SD og HD materiale)
- Spil på Xbox360 (vores børn)
- Side afstand ca. 3,5 meter
- Skærmstørrelse konen syntes 37” er nok jeg vil gerne have en 50” (ved ikke helt om det er for meget!)

Hvis jeg havde 8-9.000 kr. ville jeg vælge et af nedenstående TV:
- Panasonic TX P50G20E set til ca. 9.000
- LG 50PK950N set til ca. 8.200
- Samsung PS50C675 set til ca. 7.800

Men konen syntes som sagt det er for meget, hvad kan jeg få til 5-6.000 kr. som er godt til ovenstående?

Med venlig hilsen Oz
Af prado
har lige købt LG 50pk550n og er utrolig tilfreds fik presset prisen ned i 6014kr i el-giganten og syntes bestemt den er alle pengene værd....
Af Thuekr
Jeg får LG 50PK550 leveret i morgen, da jeg nemlig også var ude efter noget i 4-6kg klassen, men når nu du skriver at jeres børn skal bruge skærmen til Xbox, så bliver Plasma teknologien lidt udsat pga. muligheden for at det samme billede brænder fast [hvis nu de glemmer at slukke for TV'et efter et spil - eller kun slukker for xboxen].
Af ozong
Hej begge to =)

Har også haft kig på PK550, den ligger selvfølgelig lige på kanten af hvad konen kan acceptere.

@ Thuekr
Held og lykke med dit PK550 håber du bliver glad for det, hold os endelig opdateret.
@prado
Jeg kan sku ikke finde pk550 på el-gigantens hjemmeside,

Det med burn in og xbox er jeg opmærksom på, vi må forklare ungerne at de skal passe på og selv være opmærksom på det.

Hvilke LED alternativer er der i 50" klassen til omkring 6.000?

/Oz
Brugeravatar
Af Weissbier
Du får ikke noget til kr. 5-6.000, der kan sammenlignes med de modeller, du nævner. Selv størrelsen vil det begynde at knibe med. Som Thue skriver, vil jeg også fraråde plasma, når der er børn og spillekonsol inde i billedet. 50" er absolut ikke for lidt på 3,5 meters afstand, kan du i øvrigt meddele fruen. :D Der findes ingen 50" LCD-fjernsyn til kr. 6.000. De er i 52-55" og begynder typisk ved kr. 9.000.

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... id=4183224
Af Thor-thor
På den afstand ville 50" passe fint.
Så hvis budgettet skal overholdes kunne du overveje en Panasonic 50X20 eller 42G20.
Men hvis det betyder meget for dig er det vel bare at stå fast på et 50G20, trods alt er det vel ikke konen der bestemmer 100% eller ;)
Af prado
Nej de har den ikke på ders hjemme side. Men gå ud i butikken og snak med dem så kan de skaffe den til 10999kr men efter lidt brok over den kan købes hjem fra nettet til 6014kr med dragt så kunne han også godt sælge den til dig for 6014kr
Af Westar
Jeg har 55" og sidder ca. 3 meter væk, det er i hvert fald ikke for stort.

Westar
Af ozong
Uden nu at skulle starte den evige plasma vs LCD/LED diskussion, vil i så anbefale LCD/LED hvis der skal spilles med xbox? Er det kun grundet faren for burn in?
Eller er der andre fordele jeg har overset?

Vi ser jo film og tv for det meste og børnene spiller kun af og til, så det er jo vores behov der skal dækkes med det bedste billede =)
Af Mysen
Det er kun burn-in... faktisk er der større risiko for input lag ved LCD end ved Plasma. Jeg holder også på 50" til afstanden og PK550n er et glimrende bud herpå.

Hvis du ikke kan overtale med blomster og chokolade, så prøv med mad eller flere blomster... eller prøv evt at tigge..?
Og hvis intet virker, og du må ned i størrelse, så får du til gengæld råd til en Panasonic TX-P42G20e Når du husker burn-in risioko ved spil, særligt pause i spil, så er der ikke noget i vejen for en plasmaskærm
Af jet45
prado skrev:har lige købt LG 50pk550n og er utrolig tilfreds fik presset prisen ned i 6014kr i el-giganten og syntes bestemt den er alle pengene værd....
Det er Plastma ? set til kr 5.955 :-)
Af TripleD
Jeg vil sige at du skal svinge indenom fona/elgiganten eller lignende med konen, og så skridte 3m af og stille hende der, og så sige om ikke hun kan se at sådan et lille 37" bliver for lille, når hun kigger på 42" 47" 50"'en ved siden af. Det virkede ihvertfald helt fint herhjemme, så nu leder vi efter en 50" hvor vi gik fra at kigge på 42", til 47", og nu så de 50" :p
Af prado
jet45 skrev:
prado skrev:har lige købt LG 50pk550n og er utrolig tilfreds fik presset prisen ned i 6014kr i el-giganten og syntes bestemt den er alle pengene værd....
Det er Plastma ? set til kr 5.955 :-)
ja men hvis det er på en af alle de internet sider så kan de ikke levere den, kunne de ikke da jeg skulle ha