Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Er der nogen der kan sige mig, om de nye HD kanaler hos Yousee, for hvilke der også findes en SD-version, viser de samme udsendelser?

Hvis de gør, er der jo ingen grund til at lægge begge i "favoritlisten".
Af Pyndk
De nye "gratis" hd kanaler er spejle af de kanaler de afspejler...
Af noxity
Du skal dog ikke ligge Kanal 6 HD i favoritlisten endnu, den sender nemlig ikke noget før til januar :)
Af Cycon
Har I fået Kanal 5 HD endnu? Den manglede, da mit tv kørte nye kanaler ind her til aften, men den er jo også først officielt med fra i morgen... :o
Af Pyndk
Jeg kan slet ikke tage kanal 5 mere. og kanal 5 HD vil mit fjernsyn ikke finde, alle de andre kanaler virker fint :((
Af prado
hentede kanaler her i eftermiddag og der var kanal 5 hd der :)

skla lige forstå det rigtig de kanaler der er kommet hd sender det samme som analog udgaven af dem? så man kan nøjes med at genne hd-kanalerne :)
Af Pyndk
Ja det er sådan jeg har kunne læse mig til det, dog når f.eks. 3+hd sender sd materiale opskaleret skal jeg selv skifte til 16:9 på fjernsynet det gør den selv på den normale 3+.. Ved ikke om det kun er mit fjernsyn.
Af Cycon
Jeg foretog en ny søgning - og denne gang dukkede Kanal 5 HD også op. Det var nok ikke helt på plads ved søgningen tidligere i dag...

Men min 3+ HD opfører sig dog også mærkeligt. Nogle programmer bliver vist i 4:3?? :o
Af Pyndk
Ja det gør de nemlig, ved ikke om det er noget som kan ændres. Må hellere få lavet en ny søgning for at se om kanal5 hd så kommer frem
Af Casper M.P.
Pyndk skrev:Ja det er sådan jeg har kunne læse mig til det, dog når f.eks. 3+hd sender sd materiale opskaleret skal jeg selv skifte til 16:9 på fjernsynet det gør den selv på den normale 3+.. Ved ikke om det kun er mit fjernsyn.
Grunden til at du selv skal gå ind at vælge 16:9, er at HD signaler skal sendes i widescreen, og derfor bliver 3+ nødt til at lave 4:3 om til 16:9, ved at sætte de sorte kanter ude i vestre og højre side, og da fjernsynet så for 4:3 signal som er lavet til 16:9 signal ind, tror fjernsynet at det er widescreen, og derfor strækker det ikke billedet ud.

576i:
Laver fjernsynet selv de sorte kanter.

1080i:
Kanalen blever modtaget med sorte kanter.
Af Cycon
Hvorfor er det kun et problem for 3+? Og hvad skal man gøre for at løse det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Cycon skrev:Hvorfor er det kun et problem for 3+? Og hvad skal man gøre for at løse det?
Det burde heller ikke være enestående for 3+ HD. Jeg oplever samme fænomen på nogle udsendelser på Kanal5 HD. Problemet er, at det ikke er alle udsendelser de rent faktisk har i HD, så derfor putter man blot den almindelige SD-udsendelse ind på HD-kanalen. Det går så galt når man viser 4:3-udsendelser da HD-kanalen altid er i 16:9. Det er ikke noget du kan løse selv.
Af Cycon
I så fald er HD kanalerne jo et skridt nedad (i mine øjne får man et dårligere produkt, som ikke udnytter et moderne 16:9 optimalt)...
I forbindelse med YouSee's ændring vedr. HD- kanaler uden kort - så har jeg talt med YouSee omkring "værdien" af mine YouSee kort.

Det blev oplyst at såfremt man har YouSee kort så vil man få gratis adgang til 4 kanaler fra listen af favoritkanaler. Kanalerne udvælges af YouSee og jeg ved desværre ikke hvilke det bliver.