Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lamsn
Jeg har et Panasonic th42px80.. Den har indbygget DVB-T tuner, så det er vist kun hvis jeg har parabol at jeg kan modtage digitalt?
Jeg har i hvert fald bolignet aarhus, og jeg kan kun se analog tv.. Men det er godt nok blevet meget grumset her på det sidste.. Det flimrer nærmest.. Er det pga sneen?

Og hvorfor kan jeg i øvrigt se analog tv.. Jeg troede det blev lukket sidste år?

Håber i kan svare mig :)
Af BrianH
Nej, det er kun via tag-/stueantenne du kan se digitalt.

Hvis du kan se analogt tv, er det fordi du har kabel-tv
Af lamsn
Så har jeg nok kabel tv. Altså jeg har i hvert fald omkring 40 kanaler, så det er det jo nok :)

Kan jeg ikke komme til at få alle de kanaler digitalt på en eller anden måde.. Med sådan en boks der måske? Hvad koster sådan en, og hvad hedder de, hvis jeg skal finde en :)?
Af BrianH
lamsn skrev:Så har jeg nok kabel tv. Altså jeg har i hvert fald omkring 40 kanaler, så det er det jo nok :)

Kan jeg ikke komme til at få alle de kanaler digitalt på en eller anden måde.. Med sådan en boks der måske? Hvad koster sådan en, og hvad hedder de, hvis jeg skal finde en :)?
Der er flere muligheder for digitalbokse til kabel-tv. F.eks. den her: http://www.av-connection.dk/?PGr=3553&ML=1337

Men undersøg lige, hvad det er du har og hvad der er du mangler
Af lamsn
Jeg har noget fra bolignet Århus.. På et kollegie.. Er der ikke nogen der muligvis ved hvad det er.. Det er ikke parabol i hvert fald.. Alle kanaler kan findes når jeg søger.. Er det så ikke kabel tv?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo ikke ret mange informationer du lægger for dagen. Jeg gætter på at der er mere end ét kollegie i Aarhus? Dit kollegie har nok også en hjemmeside hvor du kan læse om de services I får med i huslejen og der er med garanti også højere instans man kan kontakte ang. tekniske anliggender.
Af lamsn
Det er IP-TV.. Det har jeg sgu aldrig hørt om :O.. IP-TV fra Bolignet Århus