Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
HD optageren skal bruge en formateret harddisk. Samsung vil selv formatere den, og du har ikke mulighed for at dele den op. Desværre.
Af larsmøller
Det kan den godt, jeg har formateret min, så jeg har to partitioner en laice 500 GB
Af Mysen
larsmøller skrev:Det kan den godt, jeg har formateret min, så jeg har to partitioner en laice 500 GB
Og du bruger den til at optage på den ene partition på et Samsung tv?
Af larsmøller
Ja jeg har delt den i 2, hvor den ene er til at optag på og den anden kan jeg ligge de film og billeder eller hvad at man har lyst til på
Af Mysen
Kan du ikke beskrive, hvad du har gjort for at få dette til at virke. Jeg synes det er meget interessant, men er noget overrasket over, at Samsungen vil acceptere den del af harddisken, der skal bruges til egne filer.
Af larsmøller
Det skal jeg nok, jeg skal lige kigge hvordan det var at jeg gjorde det, vender lige tilbage
Af larsmøller
Jeg bruger et program der hedder EASEUS Partition Master Professional Edition v3.0
der kan man dele en disk op i to og formatter dem til ntfs og så sætte den til tv'et og vælge hvilken af partition'erne at man vil optag på, og så når den har formattet den man har valgt, så sætte man den til pc'en igen, og åbne programmet igen, så kan under partition-advanced vælg at skjule den partition at man optager på, for man kan ikke bruge den på en pc, så kan man jo lige så godt skjule den
Af Mysen
Super mange tak for svar. Det vil jeg lige prøve engang så. Fedt at få det på plads, for det giver lige nogle ekstra muligheder, f.eks at kunne afspille musik uden at behøve at tænde pc'en. (jeg ejer ikke en NAS). Desuden er det begrænset, hvor mange mapper man kan dele i PC SHare Manager.
Af Klopf
Hvad endte den med?
Lykkedes det at dele disken?
Jeg har i et par dage prøvet at få min IBM USB HD på 40GB til at fungere med TV'et men uden held. Den formaterer disken og så kører den efterfølgende en test hvor jeg får at vide at den ikke dur til optagelse. Det er en ganske almindelig usb hd, der får strøm gennem usb-kablet.
Det er sådan en: http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id%3D57515
Af Mysen
Ja det lykkedes at dele disken... Jeg har mine egne filer på en partition og optager på en anden. Det fungerer ved at man vælger (1) eller (2) på tv'et, afhængigt af, hvad du skal. Hvis du sætter tv'et til at optage, tager den selvfølgelig bare den rigtige partition helt automatisk.

Jeg brugte et program, det program Lars Møller nævner

Jeg ved ikke, hvorfor din HDD ikke virker, men det er nok en kompatibilitets ting. Der har været tale om problemer med 3,5" diske eller diske med 7200rpm.
Du bør alligevel købe en ny HDD med noget mere plads.

Gå efter en tynd 2,5" HD med 5400Rpm. Og hvis du vil dele den, så køb en stor. De fås til ca. 1 kr/gb