Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loberg
Hey

Jeg står i den sítuation at jeg overvejer at skifte mit nuværende tv ud med et nyere.

Det nuværende er et Pioneer KRP-500ABG

Har været ude og lure lidt de forskellige steder, og ja der er mange der design mæssigt er federe, men syntes ikke jeg endnu har set et med bedre billede.

Hvis i skulle skifte det her ud, hvad skulle det så være med.

Det skal minimun være 50" gerne større. ellers ingen krav som sådan
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Behold dit nuværende. Du finder ikke noget der er bedre eller sågar i samme liga. Ja, det er synd at den ikke har de seneste smarte features, men der findes eksterne bokse som kompenserer for dette. Du vil blive skuffet hvis du skifter det ud.
loberg skrev:Hey

Jeg står i den sítuation at jeg overvejer at skifte mit nuværende tv ud med et nyere.

Det nuværende er et Pioneer KRP-500ABG

Har været ude og lure lidt de forskellige steder, og ja der er mange der design mæssigt er federe, men syntes ikke jeg endnu har set et med bedre billede.

Hvis i skulle skifte det her ud, hvad skulle det så være med.

Det skal minimun være 50" gerne større. ellers ingen krav som sådan
Du kan ikke bedømme billedekvaliteten i en butik, da de fleste butikker har den i butik mode, hvor farver og lys er næsten i max. Personligt fortrækker jeg helt klart billedet fra Panasonic 50VT20 og især Samsung 50C7705, der har en bedre skarphed og mere glansfyldt billede, hvor din KRP-500 har et mere mat og blødt billede. Dog kan hverken Panasonic eller Samsung være med, når vi snakker om evnen til at vise rigtigt sort.
Af loberg
Nu siger du pana eller samsung. Hvordan er de i forhold til det jeg har nu med burn-in og retention osv.

For mit pioneer har aldrig haft problemer i den retning. Folk siger plasma ikke er smart til at spille på osv.

Mit bliver brugt rigtig meget til playstation og musik over computer, og har aldrig oplevet noget, selv efter mange timers brug.
Af Mysen
Ja det er nærmest som om at det er noget nyt noget der er kommet til. Jeg har også en gammel plasma, som stadig hænger i soveværelset. Og selv om jeg måtte køre til Tyskland for og hente en no-name model for at komme under 20.000kr, har den heller aldrig haft problemer.

Nu ejer jeg den omdiskuterede PS50c7705, og retention kommer i løbet af ingen tid. Til gengæld betyder det i praksis ikke det store for oplevelsen, da det forsvinder lige så hurtigt som den kommer. Desuden kan det kun ses ved helt hvide/mørke billeder, hvilket jo kun er mens man venter på at Playstationen/ filmen loader.
Dog er det så udbredt, at jeg stadig, - og resten af tv'ets levetid, vil være opmærksom på at undgå stillestående billeder i for lang tid ad gangen. Irriterende, men det vænner man sig til. Hvis den smutter, er der pauseskærm indbygget i tv'et, og når alt kommer til alt er det stadig Plasma, der fører på trods af LED indtoget på LCD fronten.