Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cykelmyg
Så er jeg på med mit første indlæg efter at have gennemlæst en masse gode anmeldelser mm. omkring ovenstående modeller - TAK for god info.

Helt konkret var jeg i Elgiganten i lørdags for at se på disse TV. G20 viste et rigtigt godt billede, mens PK760N var rigtig dårlig (hakkede) i sekvenser hvor billedet panorerede forbi et landskab mm. Efter alt det jeg har læst om PK760N herinde blev jeg lidt skuffet.

Er det en fejl på PG760N i Elgiganten eller er Panasonic bare meget bedre til dette?

Havde egentlig besluttet mig for PK760N men hælder nu mere til G20.

TV skal anvendes i "mørk" stue og vi sidder ca. 2,5 meter væk. Tænker at 42" eller 46" vil være en god størrelse. Skal anvendes til normal TV (film og sport), DVD og Blu Ray.

Hilsen
Cykelmyggen
Af Shutdown
Haha, jeg har selv skrevet og oprettet flere tråde omkring dette med at PK760/950 serien hakkede ved panorering. Jeg var nemlig OGSÅ i almutanten for at se skærmene i real life inden et evt køb. Jeg spurgte Bla ind til hvorfor rasmus ikke havde fået øje på dette i hans test af Pk950, og om det evt kunne være en fejl hos elgiganten ( alle herinde var enige om at det var elgiganten, og dem der havde disse modeller havde IKKE oplevet noget der hakkede). Nu var tilfældet at jeg pludselig selv kunne få en 760N meget billigt og derfor tog jeg chancen. Jeg kan så fortælle dig at jeg er MEGET tilfreds med mit 760N og at jeg har set flere panoreringer i diverse naturprogrammer osv og der har ikke været det mindste hakkeri. Billedet står simpelthen superflot, og som jeg skrev herinde i en tråd om dette tv var min oplevelse, Elgiganten vs hjemme hos mig selv som nat og dag, forskellen var bare enorm. Så køb du endelig et PK760N det er et kanon tv. ;) Hov, det skulle vel ikke være i hillerød du var på besøg hos elgiganten.?
Af cykelmyg
TAK for det fine svar. Det var lige det jeg ville hører :), da jeg også finder LG's soundbar HLB54S attraktiv.

Bestiller så et LG nu!

Det var i Glostrup jeg så det O-O .

cykkelmyggen
Af THM
du kan ikke få pk 760 i 42 eller 46". du skal op i en 50", da de ikke leveres mindre :)
Af cykelmyg
Ja, jeg så det godt efter at have sendt indlægget.

Når jeg kigger på siden hvor TV størrelser beskrives så er det jo for stort til "normal" TV men tænker lidt at 50" må da kunne gå eller?
Af Shutdown
Altså, jeg syntes som sagt 50" er for lidt, jeg sidder 4 til 4.5 mtr fra tv og kunne godt tænke mig en 60". Og som skrevet før er det kun pga de 100% ekstra et 60" 760N koster oveni at jeg har taget 50" modellen. Jeg ved også at der er flere herinde der sidder 2.5-3mtr fra en 63" :o
Af prado
sidder 3,20m fra 50" syntes det er lige på grænse til tv'et er for stor, men det er vel smag og behag...

Du kunne jo ta i el-giganten og prøve at stille dig i div afstande fra div tv størrelser så kan det måske gi en ide om hvilken størrelse du vil ha til den afstand du kan få der hjemme
Af Thuekr
cykelmyg skrev:Ja, jeg så det godt efter at have sendt indlægget.

Når jeg kigger på siden hvor TV størrelser beskrives så er det jo for stort til "normal" TV men tænker lidt at 50" må da kunne gå eller?
I virkeligheden handler det ikke så meget om den fysiske størrelse på TV'et, men om det materiale som bliver afspillet på skærmen. Kvaliteten af Yousee's alm. SD kanaler kan hurtigt komme til at fremstå mindre kønt hvis man sidder for tæt på TV'et.
Af maskus
Ja, havde selv en 42G20 skærm, og på en afstand af ca. 3 meter var det ok til YouSee (dog syntes jeg ikke personligt at signalet fra Yousee er ret godt - kun ved DR og TV2. Dog syntes jeg at 42" er alt for lille til HD-film. Min kone bliver formentlig tosset i morgen, når hun skal se SD TV på det 50" G20, jeg slæber ind ad døren; men jeg bliver glad for det ift. HD-film, hvilket jeg faktisk også tror, hun gør...