Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lund1978
Jeg vil gerne købe en DVB-C boks og bruge den som digital optager. Den skal kunne tilsluttes 2 fjernsyn, hvoraf den ene tilslutning skal kunne foregå via et lille hul i væggen.
Kan dette lade sig gøre?
Lund1978 skrev:Jeg vil gerne købe en DVB-C boks og bruge den som digital optager. Den skal kunne tilsluttes 2 fjernsyn, hvoraf den ene tilslutning skal kunne foregå via et lille hul i væggen.
Kan dette lade sig gøre?
Er det fordi du vil kunne se det optagne på begge tv eller fordi de ikke har
DVB-C modtager indbygget?
Afhængig af, hvor stort et lille hul er, kunne man forestille sig noget med en HDMI splitter. Begge TV vil dog vise det samme billede. Alternativt kunne man forestille sig at "hoved" tv'et var tilsluttet boksen med optager og det andet tv bare fik en boks uden harddisk.
Af Lund1978
Begge fjernsyn har dvb-c, det er fordi jeg vil kunne se det jeg har optaget på begge fjernsyn.

Hullet er mindre end et hdmi kan gå igennem det.
Af Peter Schrøder
Lund1978 skrev:Begge fjernsyn har dvb-c, det er fordi jeg vil kunne se det jeg har optaget på begge fjernsyn.
Hullet er mindre end et hdmi kan gå igennem det.
Man ser undertiden noget trådløst scart-noget. Hvordan kvaliteten er, ved jeg ikke. Yousees Samsungbox har tilsyneladende også en RGB udgang. Om den kan bruges samtidig med HDMI udgangen, ved jeg ikke. Det ville ellers være forholdsvis enkelt at føre sådan en ledning igennem væggen, især hvis man er lidt ferm med en loddekolbe.