Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej har købt mig et panasonic 50vt20 som jeg er vildt glad for, de første par måneder kørte jeg de instillinger som flatpanels havde sat deres til, det virkede fint og lagde ikke mærke til noget.

Så så jeg James Camarons anbefaling til Avatar og jeg satte tvet op efter det, syns det er varmer og dejliger farver så har brugt den instilling 2 ugers tid nu.

Så købte jeg Kinect til xbox 360, spille 30 min og skiftede kanal , der var total hvid afmærkning af teksten og alt andet lyst i det spil. Så slukkede for tvet og 1 time efter var det væk.

Er bare blevet meget nervøs nu, og der er lige med det samme hvide aftegninger af menu, tekst andet lyst bare efter 5 min, og har et meget flot DR logo oppe i venstre højrne. meget tydligt på helt hvid skærm.

kan det være rigtigt at tvet er så følsomt, eller er det mine instillinger?
er sgu lidt trist efter jeg har smidt 20 k efter det :-(
Brugeravatar
Af MigSelv
3d indstillingerne til Avatar, er ikke beregnet til alm. tv brug. Det må formodes, at de er en del mere "agressive", da de skal kompensere for lystab osv. når 3d brillen bruges.
Sæt tv indstillinger tilbage, og kør en burn in wash ( burn in wash kan dog køres i "dynamisk ), hvilket nok fremmer processen.
Af fatbass
ok syns bare de gamle instillinger så mørke og kolde.
er der indbygget et burn in wash eller skal jeg download en her fra?¨
har læst noget med en pixel orbit i menuen men har kan ikke finde den
Brugeravatar
Af MigSelv
Der findes burn in wash program i servicemenuen, men der skal man vide hvad man laver, kan hurtigt laves et forkert tryk i menuen.
Jeg vil anbefale et download.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Men VT20 er faktisk lidt sart mht. retention og burn-in hvilket også nævnes i vores anmeldelse. Du bør generelt passe på med denne skærm i de første par hundrede timer.
Af fatbass
Har et fint dr logo kan det fjernes med burn in wash?
Og hvor lang tid skal sådan en køre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som udgangspunkt skal det køre i mindst samme tid som du har brugt på at brænde logoet fast. Regn med at det tager mindst et par dage.
Af fatbass
Kan man køre det lidt af gangen eller snakker vi 48 timer i træk?
Brugeravatar
Af MigSelv
Se tv uden logoer, stræk billedet ( zoom 1 ), kør burn in wash når tv ikke bruges.
Af kirk13
Vil lige høre om hvad indstilling man skal køre på de første 200 timer ?
Har lige bestilt et 42 tommer vt20.