Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har desværre lokket mine forældre til at købe et Samsung LE37C650 tv, vel vidende at det ikke var en dansk version. Ifølge sælger så skulle der ikke være nogen forskel på den danske LE37C655 og den internationale LE37C650.

Problemet er at man kun kan vælge mellem England og Irland som lande når man sætter fjernsynet op. Kanalerne findes fint, men hvis tiden sættes til auto så er den en time ved siden af. Hvis tiden derimod sættes manuelt til den rigtige tid, så er EPG'en en time for tidligt på den.

Derudover virker tekst-tv heller ikke.

Jeg har prøvet at bruge service-menuen til at ændre modellen til en nordisk model, men der er ikke nogen "REGION" setting under options. Der er til gengæld en "COUNTRY" setting, men den er grå og kan ikke vælges.

Er der andre der har lignende problemer og en løsning?

Mvh
Rune - der synes det er ærgeligt at have lokket de gamle til at bruge penge på semidefekte ting.
Af RuneDJ
Jeg har selv fundet en løsning. Hvis man indstiller digital tuner-landet til Irland istedet for England så virker automatisk opdatering af tid, og EPG'en passer også. Desuden virker tekst-tv und alles.

Mvh Rune