Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Som overskriften siger, vil jeg bede jer sammenligne disse tv: LG 50PK350 og Samsung PS50C535XXE.

Begge TV ser ud til at have de samme specifikationer, og prisen er endda den samme!

Hvilket af disse TV ville I vælge? Kom gerne med begrundelse.

På forhånd tak. :D
Af prado
jeg har lige købt LG 50pk550n det er altså et super tv jeg fik den ned i 6014kr i el-giganten ved ikke om det er meget i forhold til hvad 50pk350n står til...
Af NuclearCore
prado skrev:jeg har lige købt LG 50pk550n det er altså et super tv jeg fik den ned i 6014kr i el-giganten ved ikke om det er meget i forhold til hvad 50pk350n står til...
Jo, jeg kan godt se, at det kun er en smule dyrere.
Dog er, så vidt jeg kan se, den eneste forskel at LG 50pk550n har "THX", en slags surround-sound, har jeg læst mig frem til.

Spørgsmålet er så, om det er 300-400 kr. værd, sådan noget "THX".
Er der nogen, der kan belyse mig på "THX", og ved om det er 300-400 kr. værd? :)
Af NuclearCore
Nu læser jeg jo flere steder på nettet, at LG har et dårligt rygte, og generelt er dårlige til at hjælpe folk med ødelagte fjersyn.

Der er også kritikere af Samsung, men dog færrere end LG.

Panasonic ser ud til at være flertallets favorit, men med det prisloft jeg har, skal det vist være LG eller Samsung :)
Af THM
THX er en billedprofil, der skal leve op til THX's krav til en forholdsvis korrekt gengivelse af kildematerialet....
Af Thuekr
NuclearCore skrev: Jo, jeg kan godt se, at det kun er en smule dyrere.
Dog er, så vidt jeg kan se, den eneste forskel at LG 50pk550n har "THX"
PK550 har 4 HDMI indgange mod kun 2 på 35+ og såhar den noget Tru motion filter - ved dog ikke helt om det er noget der kan bruges. Så kan 550 også afspille MP3 og vise film over Bluetooth og designet er lidt mere smooth [marginalt].
Af Mysen
THX gør det bare nemt at indstille sit fjernsyn. Men man kan også bare finde kalibreringsresultater på nettet af 350n. Ingen af dem er perfekte, men det er en stor hjælp til os amatører.

Jeg sender lige en anbefaling på 350eren med. Har en kammerat, der har skiftet et ellers udmærket 3 år gammelt Panasonic PX70 tv ud med 50pk350n pga. de ekstra tommer og en 24p understøttelse. Han er meget tilfreds bortset fra de bagudvendte stik.
Af Shutdown
Jeg har også et tv fra LG`s PK serie (storebror 760N) Og kan kun give mine varmeste anbefalinger med. Billedet står simpelthen knivskarpt og den har et rigtig godt sortniveau, jeg mener absolut det godt kan betale sig at få THX osv med ved køb af PK550, hvis jeg ikke havde fået min 760N så billigt ville jeg have købt en 550 èr, jeg er overbevist om at man ikke finder et bedre tv til de penge.!!
Af NuclearCore
Så de fleste hælder mest til LG tv'et?

PS. tak for rådet, jeg vil overveje det LG 50PK550N tv, hvis det bliver sat en smule ned til nytår ;)
Af Shutdown
Komplett har en PK550 til 5890kr. Det er så ikke en N model men tv er er helt magen til, det er bare ikke LG danmark der står for en evt reklamation. Men til gengæld handler du hos komplett som aldrig fejler i byttesager, jeg har ihvertfald ikke hørt om utilfredse kunder, kun om meget tilfredse kunder der har fået super behandling, inkl mig selv.
Af NuclearCore
Det lyder jo genialt!

Men betyder det ikke, at jeg ikke er sikret, at jeg kan se digitalt tv fra f.eks. Yousee?

Jeg har jo hørt, at man helst skal have en N-model, ellers er den tilpasset et andet sted end norden (skandinavien).

Er jeg forkert på den? :)
Af Troxinox
Er med på en lytter her :)

Er selv på vej til at købe LG 50PK550, den fra Komplett, da der er en del at spare i forhold til N-modellen.
Men det bekymrer også mig at den står til at være uden DVB-C tuner... O-O
Af prado
Troxinox skrev:Er med på en lytter her :)

Er selv på vej til at købe LG 50PK550, den fra Komplett, da der er en del at spare i forhold til N-modellen.
Men det bekymrer også mig at den står til at være uden DVB-C tuner... O-O
hvor meget spare man ?
jeg fik som sagt handlet 50pk550n handlet ned i 6014kr i el-giganten
Af Troxinox
Det koster 5890,- + porto, så er det jo ingenting :o

Men det kræver så man kan få den helt derned, det er da et forsøg værd ;)