Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels brugere,

Jeg overvejer at købe en Samsung UE32C6005, efter at have læst testen af den herinde. Jeg kan bl.a. se at der er klare forbedringer i forhold til 2009-modellen, f.eks. mindre slør, bedre sortniveau og mindre responstid.

Samtidig kan jeg også se at c6000 sælges i Danmark, hvilket jo ikke er en "nordisk" model. Har I nogen erfaringer med dette tv eller med ikke-nordiske modeller generelt? Jeg kan umiddelbart spare 700,- på c6000 fremfor c6005, men er lidt i tvivl om jeg kan løbe ind i tekniske problemer her?
Nicbrn skrev:Hej Flatpanels brugere,

Jeg overvejer at købe en Samsung UE32C6005, efter at have læst testen af den herinde. Jeg kan bl.a. se at der er klare forbedringer i forhold til 2009-modellen, f.eks. mindre slør, bedre sortniveau og mindre responstid.

Samtidig kan jeg også se at c6000 sælges i Danmark, hvilket jo ikke er en "nordisk" model. Har I nogen erfaringer med dette tv eller med ikke-nordiske modeller generelt? Jeg kan umiddelbart spare 700,- på c6000 fremfor c6005, men er lidt i tvivl om jeg kan løbe ind i tekniske problemer her?
Jeg ville ikke tøve med, at købe en Europæisk model. Min eget tv er en Europæisk model og jeg har haft det i et 1 år nu og har aldrig haft problemer, med hverken dens digitale DVB-C tuner eller menu'en som er på dansk. Det du dog skal være opmærksom på, er hvis din forhandler lukker, så hænger du selv på regningen hvis dit tv går i stykker.
Af lennon
Man skal gøre sig klart hvordan man er stillet mht bla pixel garanti .
Af Snurrerundtlyd
CineMagic sælger både UE32C6000 og UE32C6005.

Her er hvad de skriver om forskellen: http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ue ... 6155p.html
"Spar yderligere 701,00 DKK ved at købe den europæiske variant Samsung UE32C6000 LED, Full-HD, som er på lager. Den er 100 % identisk med Samsung UE32C6005 LED, Full-HD og modellerne har samme design, specifikationer og tunere. Den europæiske model har også dansk menu og den danske manual kan downloades gratis.”
Jeg har også downloadet firmwaren til UE32C6000 fra Samsungs tyske hjemmeside og brugt WinMerge til at sammenligne med firmwaren til UE32C6005 downloadet fra Samsungs danske side. WinMerge fortæller at filerne er 100% identiske.

Så eneste forskel imellem de to modeller lader til at være sproget på manualen, men man kan downloade en dansk manual som PDF.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ved at vælge den europæiske model skal du være OBS på, at du ikke kan få hjælp af Samsung Danmark. Hvis dit TV fejler, så skal det retur til forhandleren, hvor den nordiske model vil blive serviceret på din adresse af Samsungs Onsite-service.
Af Snurrerundtlyd
yakken skrev:Ved at vælge den europæiske model skal du være OBS på, at du ikke kan få hjælp af Samsung Danmark. Hvis dit TV fejler, så skal det retur til forhandleren, hvor den nordiske model vil blive serviceret på din adresse af Samsungs Onsite-service.
Ved CineMagic kan du dog tilkøbe 4 års garanti og service på hjemmeadressen, inkl. pixelgaranti og låne tv til 699,- for UE32C6000. Så når prisen op på samme pris som for UE32C6005, men med 4 års fuld on-site garanti, låne tv, 100 % pixel-garanti, burn-in garanti osv.
CineMagic udvidet garanti og service

Hvad betyder tryghed for dig?

Hos CineMagic er vi bevidste om dine behov og forsøger altid at finde den løsning, der passer til dig. For at give dig den bedst mulige service tilbyder vi dig derfor at udvide din reklamationsret til 4 års udvidet garanti og service.

Med 4 års udvidet garanti og service får du:
  • 4 års fuld garanti og service på din hjemmeadresse
  • 100 % pixel garanti i hele perioden
  • Burn-in garanti i hele perioden
  • Ingen selvrisiko
  • Nyt tilsvarende produkt ved totalskade
Forsikringen dækker udgifter til reparationer, reservedele og arbejdsløn, funktionsfejl, transport og låne tv.
Dækker overalt i Danmark - ikke Færøerne og Grønland - ingen selvrisiko.

Forsikringen træder i kraft ved købsdatoen og løber sideløbende med den almindelige reklamationsret.

Undgå ubehagelige overraskelser. Tilkøb udvidet garanti og service i dag.

Klik her for at læse de aktuelle forsikringsbetingelser.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En fin forsikring. Der står dog ikke om forsikringen føres over på et nyt produkt hvis det oprindelige går i stykker og skal ombyttes. Den er naturligvis også kun gældende så længe CineMagic holder sig oven vande.