Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg står og overvejer at købe et Samsung 46C8705, men vil lige høre jer der allerede har et, om det er skidt, den måde Samsung skruer op og ned for lysstyrken automatisk? Her tænker jeg bla. på Precision Dimmer.

Derudover, er det et godt TV generelt, eller er det skidt med bla. det ujævne lys?

Tak

-M
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Personligt mener jeg, at precision dimming er fuldstændig ligegyldigt. Der er også et par andre producenter, som anvender dette på deres tynde LED modeller og generelt må man sige, at hvis der skal styres lys i zoner skal det ske, når LED-baggrundsbelysningen sidder bag skærmen, som på f.eks. LGs LE850N model.

Mht. ujævnt lys, så ligger der en del erfaringer i nogle af de store tråde omkring denne skærm her i forummet. :)
Af HrLaursen
Hej Rasmus

Tak for svaret. Jeg har været i gang med at kigge efter andres erfaringer med dette TV, men jeg har ikke lige fundet noget endnu mht. ujævnt lys. Men leder selvfølgelig stadig.

Tak.

-M
Af Thure Jensen
Jeg har et sådant tv og er ovenud tilfreds. Det har et got niveau af sort og for mit vedkommende kan jeg ikke se noget backlight bleeding ved et mørkt billed.bruger det meget med dnla over min nas og det går også rigtig godt og så en fiber fra tv til sourround anlægget så er der god lyd.
Selve 3d delen synes jeg også det kører godt, når man indstiller rigtigt . Kører også 3D filer over nas med half-sbs.
Af HrLaursen
Thure Jensen skrev:Jeg har et sådant tv og er ovenud tilfreds. Det har et got niveau af sort og for mit vedkommende kan jeg ikke se noget backlight bleeding ved et mørkt billed.bruger det meget med dnla over min nas og det går også rigtig godt og så en fiber fra tv til sourround anlægget så er der god lyd.
Selve 3d delen synes jeg også det kører godt, når man indstiller rigtigt . Kører også 3D filer over nas med half-sbs.
Hej!

Tak for info.

-M
Af mundt
Det jeg synes at have med i sine overvejelser, er Skærmens placering i forhold til hvor man sidder. Betragtningsvinklerne er elendige men sidder man ligefor, har det ingen betydning.
Af HrLaursen
mundt skrev:Det jeg synes at have med i sine overvejelser, er Skærmens placering i forhold til hvor man sidder. Betragtningsvinklerne er elendige men sidder man ligefor, har det ingen betydning.
Vi sidder også lige for og max 2m til hver side, så det er heller ikke noget der bekymrer mig. :-)
Af lrev 1-2
mundt skrev:Det jeg synes at have med i sine overvejelser, er Skærmens placering i forhold til hvor man sidder. Betragtningsvinklerne er elendige men sidder man ligefor, har det ingen betydning.
Hej.

Har du nogen ide om det er med forskel efter hvilken størrelse man vælger den i ,eller er det mon et generelt problem?

Vi har nemlig også en siddeplads hvor det ikke er midt for,men 1-2 mtr til siden!!

lrev
Af HrLaursen
lrev 1-2 skrev:
Hej.

Har du nogen ide om det er med forskel efter hvilken størrelse man vælger den i ,eller er det mon et generelt problem?

Vi har nemlig også en siddeplads hvor det ikke er midt for,men 1-2 mtr til siden!!

lrev
Hej!

Lige umiddelbart er det, det samme. Jeg har kigget på flere modeller i flere forskellige størrelser, og hvis den lille har bøvl, så har den store det også. Ved ikke om det er det samme i alle tilfælde. Dog har Samsungs. 9 serie en god betragninsvinkel, men du betaler pt. for meget for for lidt. Men vil ikke mene at 2m til venstre/højre betyder noget, når du i forvejen sidder ca. 2,5-3m fra TV'et.

-M
Af lrev 1-2
Hej.
O.K..tak for svar.

Jeg så den idag i 55"...det så nu heller ikke ud til at være så grelt endda.

lrev
Af HrLaursen
lrev 1-2 skrev:Hej.
O.K..tak for svar.

lrev
Jeg tror der er forskel på hvilken butik du ser TV'et i. Jeg så her til aften 46C8705 (Expert) og da jeg tjekkede betragtningsvinklen, så var kvaliteten bedre end i Fona. Så det kommer også an på hvilke indstillinger butikken kører med (hjemme/butik), lader det til.

Jeg var ude med mit LX900, så vil til at bestille denne model online. Det bliver spændende. :-)

-M
Af lrev 1-2
HrLaursen skrev:
lrev 1-2 skrev:Hej.
O.K..tak for svar.

lrev
Jeg tror der er forskel på hvilken butik du ser TV'et i. Jeg så her til aften 46C8705 (Expert) og da jeg tjekkede betragtningsvinklen, så var kvaliteten bedre end i Fona. Så det kommer også an på hvilke indstillinger butikken kører med (hjemme/butik), lader det til.

Jeg var ude med mit LX900, så vil til at bestille denne model online. Det bliver spændende. :-)

-M
hej.
JA...det bliver spændende,jeg er da MEGET spændt på at høre din vurdering-jeg er selv i syv sind....ligegyldigt hva jeg tror jeg har besluttet mig for,så finder jeg noget negativt ""

Der er jo nok bare en "hage" ved dem alle-men glæder mig til at høre hva du vælger og hva du synes om den.

mvh

lrev
Af Lars P
Hej

Jeg fik 40" udgaven leveret i weekenden - og er umiddelbart rigtig glad!

Jeg er IKKE feinschmecker, så tag følgende som kommentarer fra en alm. bruger, der vil have et ordentligt tv, men som ikke sidder og måler og kalibrerer:

Mht precision dimming tror jeg ikke det bidrager med noget særligt - heller ikke noget specielt negativt. Ikke hvad har har bemærket, i hvert fald...

Generelt synes jeg billedet står godt - har som nævnt kun haft det et par dage og går stadig og småjusterer lidt på farver og hvor meget/lidt gas der skal væe på diverse billedforbedringsløb. For meget gas giver et lidt kunstigt billede, så man skal lige finde balancen.

Ser tv fra antenne via Boxer, så man kan sige tv'et for alvor står sin prøve:-) Enkelte udsendelser tværer lidt ud men primært gamle serier og den slags, så det afhænger helt og aldeles af kildematerialet. En alm. SD udsendelse i god kvalitet står rigtig godt, synes jeg - og HD og BluRay er selvfølgelig GUF.

Har ikke prøvet 3D endnu.

Jeg havde det som dig inden jeg købte - researchede i lang tid og fandt hele tiden gode og mindre gode ting ved de skærme jeg kiggede på. Som relativt alm. bruger synes jeg visse aspekter ved skærmene bliver noget forstørret i fora som dette. Et måske mindre problem kan lyde altødelæggende.

Alt i alt er det sgu en godt tv. Fornuftigt billede og vel nok noget af det smukkeste design derude (smagssag, selvfølgelig).

Håber det kan bruges

Lars P
Af lrev 1-2
Hej.

Du kan tro at det kan bruges-det er lige nøjagtigt sådan et indlæg der er fedt at læse......har nemlig også lidt på fornemmeren at der ofte bliver "flue-kneppet"lige i overkanten sådan nogle steder som her.

Men læser da det meste herinde med stort velbehag-men sommetider når man læser om "buzz,banding,retention etc tænker man da:Mit eget Pioneer plasma har altid brummet....en hel del endda,men generer det...neej egentlig ikke.

Jeg er i syv sind om jeg vil få et ringere billede ved at skifte fra min 507XD til eks. vis Samsung 8705...det kunne bare være så fedt at få noget med PVR optagelse,S-tuner(fri for den nuværende skod boks,og en forventelig bedre performance ved foto fremvisning...etc-og så er jeg også lidt "ked af" det lidt urolige billede som er på alle de plasma tv jeg endnu har set.Men måske jeg blot skal vente....lidt endnu.

mvh

lrev