Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af prado
hey skal hente en LG 50pk550n imorgen og nu kan jeg ikke finde den side hvor jeg kan se kassens mål, nogen af jer der ved hvor det kan ses eller hvad størrelsen ca er ?
Af Mysen
Jeg kan fortælle dig at på mit Samsung var der, udover en masse flamingo, en fod i forlængelse af skærmen. Dvs at kassen nok var en lille ½ meter længere end tv'et.

Jeg gætter på at det også er tilfældet for dit tv.
Brugeravatar
Af MigSelv
Den logik kan ikke bruges, et VT20's emballage er stort set ikke større end tv. Kassen er blot 10 cm. længere end tv, og bredden/dybden ca. det dobbelte i forhold til tv.
Forhør dig hos sælger eller producent, hvis en ejer ikke kan give svaret.
Af Shutdown
Jeg har en kasse fra mit nye PK760N, den måler 132X84 cm. Kassen er til alle 7xx/9xx serier og mon ikke det er ca de samme mål som din kasse. ;)
Af Snurrerundtlyd
Det står i PDF-databladet for modellen, som findes under produktes support fanablad.
Linket til databaldet virker ikke på LGs dankse side, men jeg fandt det både på LGs tyske og svenske side:
Tysk datablad http://www.lg.com/de/products/documents/50PK550.pdf
Emballagens tyske dimensioner: 1330x843x330 mm
Emballagens tykse vægt: 36,6 kg

Sjovt nok så er dimensionerne anderledes på LGs svenske hjemmeside end den tyske: http://www.lg.com/se/products/documents/tv/PK550N.pdf
Emballagens svenske dimensioner: 1314x821x314 mm
Emballagens tykse vægt: ? kg
De har nok bare målt kassen hurtigt i hvert land og er ikke nået frem til samme resultat.
Af Shutdown
Det passer jo perfekt med det jeg har målt, det ligger nemlig midt imellem. ;)
Af prado
jeg takker mange gange nåde desværre ikke at se jers svar,

men kan da oplyse at del lige kan komme ind bag i en Bmw E36 (4dørs)
Af Snurrerundtlyd
prado skrev:men kan da oplyse at del lige kan komme ind bag i en Bmw E36 (4dørs)
Så har du vist lagt kassen ned.
Man må ellers ikke ligge plasmaskærme ned under transport siger producenterne, fordi glasset kan revne. Der advares vist som regel om dette uden på emballagen.
Men kører man forsigtigt uden at drøne hen over vejbump og indkørsler med for høj fart så går det nok. Reglen er nok primært lavet for transporten fra fabrik til butik, først med skibscontianer og siden fra distributør til forhandler, palleløfter osv. De er som regel ikke nær så forsigtige under transport som men selv er med sin dyrt indkøbte plasmaskærm.
Men man bør nok være opmærksom på at køre forsigt osv.
Det bliver ofte diskuteret på diverse fora om det er forsvarligt at transportere plasmaskærme liggende eller ej og om forsiden eller bagsiden bør vende nedad hvis man transporterer det liggende. Læs f.eks. her, hvor en råder folk til at vende forsiden nedad, hvis man transporterer en plasmaskærm liggende: http://archive2.avsforum.com/avs-vb/sho ... p?t=676230
Producenter anvender såkaldte Tip-N-Tell til at holde øje med om kasserne har lagt ned under transporten fra fabrikken.

Man har ikke samme advarsler for LCD-skærme, de er åbenbart ikke så skrøbelige som plasmaskærme.
Af prado
Snurrerundtlyd skrev:
prado skrev:men kan da oplyse at del lige kan komme ind bag i en Bmw E36 (4dørs)
Så har du vist lagt kassen ned.
Man må ellers ikke ligge plasmaskærme ned under transport siger producenterne, fordi glasset kan revne. Der advares vist som regel om dette uden på emballagen.
Men kører man forsigtigt uden at drøne hen over vejbump og indkørsler med for høj fart så går det nok. Reglen er nok primært lavet for transporten fra fabrik til butik, først med skibscontianer og siden fra distributør til forhandler, palleløfter osv. De er som regel ikke nær så forsigtige under transport som men selv er med sin dyrt indkøbte plasmaskærm.
Men man bør nok være opmærksom på at køre forsigt osv.
Det bliver ofte diskuteret på diverse fora om det er forsvarligt at transportere plasmaskærme liggende eller ej og om forsiden eller bagsiden bør vende nedad hvis man transporterer det liggende. Læs f.eks. her, hvor en råder folk til at vende forsiden nedad, hvis man transporterer en plasmaskærm liggende: http://archive2.avsforum.com/avs-vb/sho ... p?t=676230
Producenter anvender såkaldte Tip-N-Tell til at holde øje med om kasserne har lagt ned under transporten fra fabrikken.

Man har ikke samme advarsler for LCD-skærme, de er åbenbart ikke så skrøbelige som plasmaskærme.

Nej ud med sæde bunden så kunne den stå op af ryglænet i kassen...

plasma må GODT ligges ned snakkede med LG i fredags oplyste dem at det var en 50pk550n jeg skulle hente, og de kunne oplyse at så længe den var i org. kasse kunne jeg ligge den lige som jeg ville, den er pakket så der ikke sker noget med den.
og regner med LG danmark har styr på det....