Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kuhlmann
hej.vil gerne ha lidt bedre lyd på mit g20e overvejer at købe en SC-HTB500.er der nogen som kan anbefale den eller måske noget der er bedre. skal subwoofer stå under tv eller kan den stå ude i siden??
Brugeravatar
Af MigSelv
Placering af subwoofer, foretages med bedste resultat således :
Placer sub'en på/ved din foretrukne siddeplads, gå rundt i lokalet, til du finder det sted hvor sub'en lyder bedst ( tør, stram bas, ikke bulder ). Det sted med bedste lyd, er der hvor sub'en efterfølgende placeres.
Af maskus
kuhlmann skrev:hej.vil gerne ha lidt bedre lyd på mit g20e overvejer at købe en SC-HTB500.er der nogen som kan anbefale den eller måske noget der er bedre. skal subwoofer stå under tv eller kan den stå ude i siden??
Hej. Jeg har købt soundbaren til mit tv, og er virkelig tilfreds med den gode lyd. Jeg købte det til mit setup fordi jeg ikke ville have ny receiver, har et 18 år gammelt Denon-stereo med fantastisk lyd, og i øvrigt ikke ville spendere penge på ekstra højtalere. Hvad kan soundbaren så give dig?

Hvis du kan leve med en uovertruffen fantastisk centerlyd med en meget, meget dyb bas, der ikke buldrer, så har du løsningen med denne soundbar. Ved bly-ray afspilning er der en fantastisk dybde i lyden fra sub'en. Min sub er i øvrigt opstillet i et skab på træsokkel (total fy) men forhelvede, hvor det rykker, selv bag lukket låge.

Jeg savner dog lidt flere lydindstillinger i lydbilledet. Du kan ikke få lov til at justere på andet en lydniveau og sub'en. Det er lidt ærgelig for man skal leve med en til tider lidt høj diskant uden så meget dybde i fra soundbaren; men det opvejes kraftig af sub'en. Problemet kan dog være, at ved almindelig tale kan man godt føle at lydniveauet er lidt lavt, hvorfor man skruer op, hvor så når Optimus Primus eller Rambo affyrer sit våben bliver man "blæst" bagover. Det har været lidt et problem for min kone; dog ikke for mig :)

Ved almindelig tv-kigning er lyden meget bedre end de indbyggede højtalere i tv'et, og PANA reklamerer med Clear Dialog system, hvilket jeg ikke kan høre så meget forskel på. Har fornemmelsen af en lidt højrere diskantlyd (?). Jeg har i øvrigt heller ikke oplevet sync-problemer med dette sæt, da det fuldt understøtte ARC (Audio Return Channel) og derfor kræves der kun et enkelt hdmi til/fra tv'et.

Soundbaren er faktisk pæn under tv'et med problemet er lidt, at den er helt sort, hvorimod G20'eren har den lidt blå nyance. Det ses dog kun ved stærk dagslys - i mørke er det flot sammen.

Så er der prisen - jeg gav 3500 spir for mit sæt - og vurderet fra prisen på receiver og højtalere - skal lige have det i mente - for du får ikke surround-lyd.

/mk