Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gosser
Hej allesammen

På forhånd undskyld for indlægget - jeg ved I får mange af disse spørgsmål.

Når det er sagt, så håber jeg virkelig at I kan hjælpe mig (og ikke mindst min søster).

Hun står i den situation, at hun skal anskaffe sig et nyt TV. Det skal være minimum 50", og smertegrænsen rent pengemæssigt er 10.000DKK - hvis det kan gøres billigere, er det selvfølgelig et plus.

TV'et skal bruges til SD/HD TV, DVD/Blu-Ray og PlayStation 3.

Det er lang tid siden jeg selv stod i samme situation, og har derfor desværre ikke overblik over markedet. Det eneste jeg kan konkludere er at man nu om dage kan få et 50" full HD til den minimale sum af ~6.000DKK. Umiddelbart ville hun sikkert sagtens kunne stille sig tilfreds med et sådant, men jeg er meget interesseret i at høre Jeres kompetente bud.

På forhånd mange tak, og god aften.

/Thomas
Af Mysen
Eller LG's 50PK950n i samme prisklasse. Den er ikke bedre end Panasonic'en men måske designet er en faktor? Der med ikke sagt den er pænere, blot at det ville nogen måske synes.

Men hvis hun ikke er entusiast som så, og går fra et 32" prosonic CRT, så vil hun uden tvivl stille sig tilfreds med de billigere plasma tv'er fra LG PK350n eller PK550n. De fås fra knap til godt 6000.
Af Gosser
Tak for jeres indlæg :)

Hun har noget 32" Sony Bravia i forvejen, men som sagt har hun ikke kæmpe krav. Jeg ved dog at hendes kæreste (og mig ;)) ville blive glad for, hvis det også så godt ud på PS3'en.
Af Colt
vil også klart sætte min stemme på LG 50pk950n.. se evt. hvad der er anbefalet fra denne side ???
Af Shutdown
Jeg kan varmt anbefale PK760N fra LG, eller PK550 som et billigere alternativ, jeg har sammenlignet et Pana G20 hos en ven med mit eget LG PK760 og syntes at LG står MINDST lige så godt. Og så er LG bare SÅ meget flottere at se på......(design) ;)
Af Mysen
Shutdown skrev:Jeg kan varmt anbefale PK760N fra LG, eller PK550 som et billigere alternativ, jeg har sammenlignet et Pana G20 hos en ven med mit eget LG PK760 og syntes at LG står MINDST lige så godt. Og så er LG bare SÅ meget flottere at se på......(design) ;)
Jeg kan godt lide den din kommentar selv om den er meget subjektiv. Det er jo muligt din kammerat synes hans G20 er lige så flot som din..? Der er nemlig reel meget lille forskel i billedkvalitet, selv om en entusiast nok ville kunne påpege forskellene selv uden måleudstyr.

Dog valgte jeg selv PS50c7705 og ikke TX-p50V20e, selv om det var næsten samme prisklasse, og V20 har en smule bedre billede. Forskellen er sq så lille, at det ikke retter op på forskellen mellem design og funktioner.