Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af McNeil
Hejsa alle sammen... jeg er så uheldig at min kat har lavet ridser på selve skærmen af mit TV... de ses dog ikke når tv'et kører, og man holder støvet ude med en klud... men mit spørgsmål er så, kan man få noget til at "fylde" dem ud med? mener at have hørt om noget til at fjerne ridser på displays med...
Af HrLaursen
Hej!

Der er to muligheder der ikke rigtig fungere.

1. Gnub med en bomuldsknud tandpasta ind i ridserne
2. Brug wienerkalk på samme måde

Begge måder gør ridserne matte og lidt mindre synlige.
Du kan ikke fjerne dem helt.

Skyd katten. :-)

-M
Af McNeil
HrLaursen skrev:Hej!

Der er to muligheder der ikke rigtig fungere.

1. Gnub med en bomuldsknud tandpasta ind i ridserne
2. Brug wienerkalk på samme måde

Begge måder gør ridserne matte og lidt mindre synlige.
Du kan ikke fjerne dem helt.

Skyd katten. :-)

-M
Haha... :P Katten overgår snart til en kammerat, så er det hans problem :P

Så det er lidt ligesom med ridsede CD'er? Kan hvilken somhelst tandpasta bruges? har nemlig den klassiske 3 stribede fra aquafresh, men ved ikke om der er noget i der skader den endnu mere...
Af HrLaursen
McNeil skrev:
Haha... :P Katten overgår snart til en kammerat, så er det hans problem :P

Så det er lidt ligesom med ridsede CD'er? Kan hvilken somhelst tandpasta bruges? har nemlig den klassiske 3 stribede fra aquafresh, men ved ikke om der er noget i der skader den endnu mere...
:-)
Jeg har tidl. brugt alm. classic Zendium. Hvis du har et gammelt spejl/glaslåge, så prøv først der, inden du prøver på TV'et. Jeg tror faktisk ikke, det er et problem, selvom der er whitening i tandpastaen.

-M
Af THM
:D jeg ville være lidt varsom, husk på der er slibemiddel i tandpasta. nu kan du ik se ridserne når det er tændt, det kan det være du kan når du er færdig med dit projekt :s
Af HrLaursen
THM skrev::D jeg ville være lidt varsom, husk på der er slibemiddel i tandpasta. nu kan du ik se ridserne når det er tændt, det kan det være du kan når du er færdig med dit projekt :s
Det er korrekt, derfor bør du prøve på et andet sted først. Jeg har selv prøvet med Zendium Classic (uden whitening) og Wienerkalk på et spjel, og der kom ingen nye ridter.

-M
Af McNeil
THM skrev::D jeg ville være lidt varsom, husk på der er slibemiddel i tandpasta. nu kan du ik se ridserne når det er tændt, det kan det være du kan når du er færdig med dit projekt :s
Det er det... jeg har også lige snakket med Panasonic Center, og de ville heller ikke råde mig til det. og udskiftning ville koste mellem 3.000 og 8.000... alt efter hvos slem det er (hurra for elektronik forsikring). Men som sagt, så tror jeg bare jeg må leve med det... Det er som sagt ikke noget man ser, hvis bare man sørger for at tørre det over.
Af rkc
Du kan da også tegne en udvidet elektronik forsikring igennem din

indboforsikring, og så anmelde det til januar,

lidt snyd men hva.
Af THM
ja jeg ville afholde mig fra det, G20'eren har jo også en antireflektiv coating, man kan risikere at lave yderligere ridser i.
Af McNeil
rkc skrev:Du kan da også tegne en udvidet elektronik forsikring igennem din

lidt snyd men hva.
Den har jeg skam :) Og den går jeg ikke af med...
Af BrianH

lidt snyd men hva.

"Men hva"... siger du.
Der der sker når du snyder forsikringsselskabet, er er jeg skal betale mere for mine forsikringer, så de får dækket tabet fra de kriminelle der laver forsikringssvindel...
Af McNeil
BrianH skrev:

lidt snyd men hva.

"Men hva"... siger du.
Der der sker når du snyder forsikringsselskabet, er er jeg skal betale mere for mine forsikringer, så de får dækket tabet fra de kriminelle der laver forsikringssvindel...
Det kommer han også selv til...