Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Jeg har søgt lidt i forummet, men meget lidt information på hvide fjernsyn (og ingen anmeldelser overhovedet).

Jeg skal bruge et hvidt flatscreen, i 40 tommer eller derover. Prisen er ikke så afgørende.. Hvad skal jeg gå efter?

Fjernsynet bruges til dagligdag i stuen (serier, nyheder,etc.), og til film ofc.

Sætter stor pris på eventuelle råd.

På forhånd tak -

Asger

(arh, helst ikke en diskussion om, at jeg kunne få mere fjernsyn for pengene ved at købe et sort. Fjernsynet skal være hvidt, og det er indiskutabelt).
Af Simonlynge
Samsung UE40C6715 er hvidt :)
Billedkvalitetsmæssigt ligner den 6005 som er anmeldt her på siden.
Største forskel er det hvide design, den firebende fod og nogle ekstra netværksfunktioner.
Af Asger_b
Jeg kan ikke finde den test.. Kan du eventuelt linke til den?
Af chrfog
ellers så har sony også nogen af deres nx-modeller i hvid. du kan jo prøve at kigge en gang om det er noget
Af Asger_b
UE40C6715 ser umiddelbart fint ud, og endda til prisvenlige 7600. Der er også et 46" til 9,000. Kan det ikke bedre svare sig, at tage det? Det lader til at have nogenlunde samme specs, men har den større skærm negativ indflydelse på billedkvaliteten?

@chrfog: Takker for tippet. Det ser ud til, jeg kan få KDL40-NX700-W til 9K i Fona, og KDL46 (nx700W) til 12K. Jeg fandt frem til den her: http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1270810736 - Og der virker testen til at være mindre optimistisk end for den der Samsung-sag.. Og Samsungen er hhv. 1400 og 3K billigere, så det er vel en no-brainer at ramme Samsunget?

Takker for hjælpen til begge - meget værdsat!

/Asger
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmstørrelsen påvirker ikke billedkvaliteten direkte, men det er klart at du med en større skærm vil have noget nemmere ved at se fejlene på en dårlig optagelse i SD-opløsning.
Af Asger_b
Okay, takker for svaret.