Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af prado
FlotFyr skrev:
Mysen skrev:Du må ikke lægge den ned under transport. Dvs. Du skal bruge en varevogn eller en stor taxa. Eller en bus.
Du må sætte den til med det samme såfremt den ikke er meget koldere end din stue.
Og så skal du passe på med ikke bruge det samme billede for længe ad gangen ved f.eks. konsolspil, mediecenter eller pausebillede. God fornøjelse og tillykke med købet :)
Selvfølgelig må du lægge TV'et ned i baggagerummet på en bil, under den betingelse at der bliver kørt fornuftigt..

Du sætter bare TV'et til, søger efter kanaler, skruer ned for kontrasten og ellers læner dig tilbage og nyder det :)

Den mængde retention jeg har oplevet på mit pk550n, er altid blevet væk efter 5-20 minutter maks! Det er vel og mærket efter flere timers brug af samme kanal/film/spil.

Det eneste jeg vil fraråde dig er, at falde i søvn foran TV'et.. man vågner op på en rigtig dårlig måde, med bekymringen om at TV'et er ødelagt :D

Det eneste jeg vil fraråde dig er, at falde i søvn foran TV'et.. man vågner op på en rigtig dårlig måde, med bekymringen om at TV'et er ødelagt

Hvad mener du med det? kan altså heller ikke forstå man ikke må ligge det ned, den er vel pakket fornuftig i kassen, og man køre vel pænt når man ved man har sådan en med
Af Mysen
Forsiden er lavet af glas, og den vejer 30+ kg. Et lille bump kan revne en glasplade med 30kg vægt på, selv om det ikke er sikkert at det sker. Jeg gætter på at FlotFyr ikke er fragtmand, og jeg vil i hvert fald ikke råde dig til at følge hans eksempel, selv om han måske har været heldig med, at der ikke er sket noget.

Der er nogle forholdsregler ved Plasma, man skal tage. Jeg går ud fra det er dit første plasma, siden du virker uforstående overfor, hvorfor man ikke skal efterlade det samme billede på skærmen i en evighed. Det drejer sig om Burn in, hvilket betyder en fastbrænding af fosforen i skærmen. Det sker sjældent, men er dog ikke usandsynlig hvis man aldrig varierer sit tv-brug, konstant har et windows skrivebord på, eller bare kun ser 1 kanal med samme logo døgnet rundt. Søg evt. "burn-in" og der er sågar en artikel under "fokus" på forsiden af Flatpanels.dk
Af prado
er helt med på glaspladen og de 30kg men man vender den da med glaspladen op af og så er der jo ikke 30kg vægt på den..

Nu har jeg skrevet til LG og ser hvad de svare ang transporten..
Af Jackinvestor
I brugsanvisningen til mit plasma tv (Panasonic vt20) står, at tv'et skal være oprejst under transport ellers risikerer man, at tv'ets interne kredsløb tager skade.

Jeg ville ikke ligge tvet ned, fordi så dækker garatien vel ikke.
Af THM
jeg fik af vide i pana center odense at jeg sagtens ku lægge mit g20 ned under transporten hjem hvis jeg kørte forsigtigt. den skal så vidt jeg ved ligge med glaspladen nedad. der skete da heller ikke noget, men jeg ville ikke gøre det igen, hvis jeg sku ud at købe et nyt...
han sagde ydermere at han altid selv gjorde det når han kørte ud til kunder med tv, da hans bil ikke er stor nok til tv'ene kan stå op ;;)
Af Mysen
Jeg tog en ven i hånden og tog mit hjem i bussen. Jeg turde i hvert fald ikke andet. jeg tror næppe garantien dækker skader fra forkert transport med mindre man køber den der udvidede én af slagsen, der tillader at man hælder cola i osv.
Af prado
Kan sige jeg har snakkket med LG idag og de kunne fortælle at den GODT må ligge ned under transporten, det var 100% lige meget så længe den er i org kasse er den pakket ind så den kan holde til det....