Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen.

Jeg har et Philips 37PF9731D og er noget utilfreds med det efter hånden, har været super TV.

Er TX-P42-G20 et bedre Tv?
Kan jeg ser nogle forskel, eller vil det være penge ud af vinduet?

De er ikke nogle nye modeler, og måske kan du hjælpe med et bedre valg.

Jeg har ca. 6.000 kr til rådighed.

På forhånd mange tak
Dennis
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvorfor er du utilfreds med Tv'et? Du siger det er blevet dårligere med tiden?

Efter min mening er G20 bedre, men du skal også være klar over, at det er en anden slags Tv. Hvis du er vant til billedegenskaberne på dit Philips, som er lidt behandlede og overmættede, så er G20s billedindstillinger nok noget du lige skal vænne dig til.

Bemærk også de generelle forcer og ulemper ved hhv. plasma og LCD:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
Af kastetvej
Det sorte er blevet mere kvadratisk i siderne, billedet er sløret og selv på ren blå skærm er der farve nyance.

Jeg har haft det til reperation for to år siden og det ser lidt ud til at være det samme igen.

Derfor er jeg træt af det, og tror ikke der er noget garanti mere, derfor vil det være rart med et nyt tv.

Jeg har været rigtig glad for tv'et og er glad for phillips, men kan ikke finde ud af hvilken af deres serier der er gode og hvilken der ikke er, og har læst meget godt om G20, men det er jo også ved at være et ældre fjernsyn.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke helt jeg ved hvad du mener med hele den første sætning
Det sorte er blevet mere kvadratisk i siderne, ... selv på ren blå skærm er der farve nyance.
Hvordan er "sort mere kvadratisk"? Og i den blå farve - er det misfarvninger du kan se?

G20 er vel ikke ældre end at den er en 2010-model. Der kommer ikke nye modeller før maj/juni næste år.
Af kastetvej
Sort kvadratisk: at der ikke er en flydene overgang i den sorte, og det ligner store kvadratiske firekanter.

Blå farve: Hvis skærmen ikke modtager noget signal, er der en blå skærm, og den er ikke ens blå over det hele, den er mere mørk i midten. Så det kan godt kaldet misfarvninger :)

G20: Jeg troede at G20 var et gammelt fjernsyn, der har været på market i en del år... ?