Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af batman1
Hej med jer,

Jeg er lige flyttet i hus og har derfor brug for nyt tv.
Jeg har desværre ikke meget forstand på hvad der er godt eller dårligt og derfor sprørger jeg jer til råds. Jeg er nemlig bange for at brænde nallerne ved at købe et tv til 10-15K.

Jeg har en del spm. jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg ser på ovenstående TV. Samsung 55".

Sofaen er ca. 3,5 m fra væggen. Er dette TV alt for stort i forhold til afstanden?

Er der nogen der kender til kvaliteten af billedet. Jeg skal bruge det primært til PS3 + DVD film. Og hvis jeg skal op og give ca. 13,000 for et TV må kvaliteten gerne være god.

Som tilbehør har jeg set på Samsung HW-C450 soundbar til DKK 1990 men giver dette fornemmelse af surround sound. Eller er det overflødigt med dette extra udstyr?

Jeg håber I vil hjælpe....

På forhånd tak.
Af batman1
Er der ingen der kan være behjælpelig i denne case?

På forhånd tak.
Af Steen Bay
55" er en fin størrelse med den siddeafstand. På hdtvtest.co.uk kan du se en test af C650 som burde have identisk (eller tilsvarende) billedkvalitet. En anden (og måske lidt billigere?) mulighed kunne være f.eks. et Sony EX500.
Af PhDream
Jeg havde en 55" C650, som faktisk er det samme tv, bare uden S-tuner og lidt design-forskelle.

Tv'et brummede sindssygt. Mere end de fleste plasma. Det kunne jeg ikke leve med. Ellers sad frontglasset/plastikken ikke ordentligt fast, så når man gjorde skærmen ren, gav den efter under ens fingre - og nej, det er ikke fordi jeg trykkede for hårdt. :)

En sidste ting var 4-5 pixelfejl på forskellige områder af skærmen.

Alt i alt sendte jeg tv'et tilbage med meget besvær, mest pga. en rådden forhandler (jaman.dk). Det kan være, at jeg var uheldig og fik en mandagsmodel.

Bortset fra alle problemerne, havde tv'et et meget fint billede, dog med meget snæver betragtningsvinkel.
Af danmand
Jeg har 55" LG og sidder 3 meter fra tv'et.

Det passer fint - men det er primært fordi jeg stort set udelukkende ser HD (parabol, blueray og "lign.")

Alm fjernsynssignaler (også digitale) ser altså IKKE nice ud.

DVD er "ok" - men du skal altså regne med at når du køber et fjernsyn over 40" så er det fordi hovedparten af det du ser skal være HD.

... og det er altså ligemeget hvor dyrt et fjernsyn du køber.

Kæden er ikke stærkere end det svageste led.
Af Mr. Green
Jeg har en Samsung le55c655.. Elsker mit tv :D
Sidder ca. 5,5 meter væk.. Det er stadig ren nydelse for mig... Også digitale kanaler...
Af batman1
Tak for jeres svar.

Jeg er stadigvæk meget i tvivl om det skal være det TV..... :(

Hvilket 50-55" tv er det bedste på markedet hvis prisen skal være MAX. 15,000 ?
Brugeravatar
Af Weissbier
batman1 skrev:Tak for jeres svar.

Jeg er stadigvæk meget i tvivl om det skal være det TV..... :(

Hvilket 50-55" tv er det bedste på markedet hvis prisen skal være MAX. 15,000 ?
Til den pris ville jeg medtage Sony EX710 i 55" i mine overvejelser.