Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan godt tilkoble en PC, men via DVI-forbindelsen får du ikke nogen lyd med.
Af chief1
yakken skrev:Du kan godt tilkoble en PC, men via DVI-forbindelsen får du ikke nogen lyd med.
Tak for dit svar. Det behøver jeg nu heller ikke, der bruger jeg computerens højtalere.

Har lige fundet ud af at udgangen til hovedtelefoner sidder bagpå. Det er meget uheldigt, da jeg skal have minijack'et i og ud dagligt.
Af Thuekr
chief1 skrev:
yakken skrev:Du kan godt tilkoble en PC, men via DVI-forbindelsen får du ikke nogen lyd med.
Tak for dit svar. Det behøver jeg nu heller ikke, der bruger jeg computerens højtalere.

Har lige fundet ud af at udgangen til hovedtelefoner sidder bagpå. Det er meget uheldigt, da jeg skal have minijack'et i og ud dagligt.
'

Du kan købe en lille forlænger, således at du nemt kan sætte til og frå - burde ikke koste mere end en 40 krone på ebay.co.uk inkl. fragt.
Af chief1
Thuekr skrev:
chief1 skrev:

'

Du kan købe en lille forlænger, således at du nemt kan sætte til og frå - burde ikke koste mere end en 40 krone på ebay.co.uk inkl. fragt.
Problemet med en forlænger, er at der kan jeg ikke afbryde. Dvs. sidder kablet i, kan jeg ikke få lyd igennem højtalerne, når jeg ønsker dette. Jeg bruger nemlig kun hovedtelefoner når jeg ikke vil forstyrre naboerne.
Af chief1
Nu vi er ved det, så kunne det være rart hvis en havde en god løsning på følgende problemstilling:

I løbet af dagen bruger jeg tv'ets højtalere, men om aftenen/natten, vil jeg gerne bruge hovedtelefoner (for naboernes skyld). Indtil videre har det været løst ved at hive/stikke minijack'et ud/ind af tv'et. Det er lidt besværligt da stikket ikke er nemt at komme til og desuden fornemmer jeg at udgangen slides.

En som har et bud på en adapter som har en on/off-funktion, så kablet kan sidde i konstant, men man kan skifte mellem højtalere og hovedtelefoner? Eller måske en anden løsning..?

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer nok an på hvordan følsomheden af hovedtelefonudgangen er. Typisk måles der på om der sidder en ohmsk belastning i stikket - dvs. et par hovedtelefoner. Det burde ikke ændre sig væsentligt hvis du blot sætter en forlænger i uden at der sidder et par hovedtelefoner i samtidigt. Der kan selvfølgelig være tilfælde hvor kablet er så ringe, at du har en unødvendig stor modstand i, så TV'et alligevel tror der sidder hovedtelefoner i enden...
Af chief1
yakken skrev:Det kommer nok an på hvordan følsomheden af hovedtelefonudgangen er. Typisk måles der på om der sidder en ohmsk belastning i stikket - dvs. et par hovedtelefoner. Det burde ikke ændre sig væsentligt hvis du blot sætter en forlænger i uden at der sidder et par hovedtelefoner i samtidigt. Der kan selvfølgelig være tilfælde hvor kablet er så ringe, at du har en unødvendig stor modstand i, så TV'et alligevel tror der sidder hovedtelefoner i enden...
Det lyder spændende. Det må jeg prøve når jeg kommer hjem. Jeg synes nu bare at tv'et plejer at vise ikonet for hovedtelefon, når kablet stikkes i.
Af BrianH
Du kan slå hovedtelefonerne til og fra i menuen, så der kommer lyd i højttalerne i stedet eller samtidigt. Har godt nok ikke brugt det selv, men måske kan du bruge det
Af chief1
yakken skrev:Det kommer nok an på hvordan følsomheden af hovedtelefonudgangen er. Typisk måles der på om der sidder en ohmsk belastning i stikket - dvs. et par hovedtelefoner. Det burde ikke ændre sig væsentligt hvis du blot sætter en forlænger i uden at der sidder et par hovedtelefoner i samtidigt. Der kan selvfølgelig være tilfælde hvor kablet er så ringe, at du har en unødvendig stor modstand i, så TV'et alligevel tror der sidder hovedtelefoner i enden...
Jeg kan fortælle at på mit Philips 32PFL3403 slås der over på hovedtelefon, så snart der ryger et kabel i stikket og så er det, det eneste sted der kommer lyd. Når kabelet hives ud, spiller højtalerne.

På mit Panasonic TX-P42X10Y kan der vælges mellem højtaler og hovedtelefoner. Det er bare at skrue ned for den ene mulighed og op for den anden.
Af chief1
BrianH skrev:Du kan slå hovedtelefonerne til og fra i menuen, så der kommer lyd i højttalerne i stedet eller samtidigt. Har godt nok ikke brugt det selv, men måske kan du bruge det
Jeg kan fortælle at på mit Philips 32PFL3403 slås der over på hovedtelefon, så snart der ryger et kabel i stikket og så er det, det eneste sted der kommer lyd. Når kabelet hives ud, spiller højtalerne.

På mit Panasonic TX-P42X10Y kan der vælges mellem højtaler og hovedtelefoner. Det er bare at skrue ned for den ene mulighed og op for den anden.
Af chief1
Valget faldt på et Sony KDL-32EX500 og sikke et godt tv. Det virker fint med hovedtelefoner. De sidder hele tiden i og er skruet op på passende niveau. Når de skal bruges, skruer jeg bare ned for højtalerne. Pænt nemt