Log ind med sociale netværk
23 nov 2010, 22:11
Jeg sidder 2,8 meter fra min og er også meget tilfreds.
metalgear skrev:hejTil lykke med købet, men vil du straks få udskiftet den DVD-adspiller med en blu-ray...![]()
Jeg har lige fået min 63" hjem og hængt op, og sidder max 3m fra skærmen og det er et kanon billede der er på, så KØB det.Lige lidt info ingen buzz jeg kan intet høre det eneste jeg kan høre er min dvdafspiller
(B (B
Med venlig hilsen
Martin Hinge
LG OLED65CX & Samsung PS64D8005
Cambridge Audio Azur 751BD & Denon DVD-3800BD
Apple TV A2843 & A1625
Apple TV+ & TV2 Play
Martin Hinge
LG OLED65CX & Samsung PS64D8005
Cambridge Audio Azur 751BD & Denon DVD-3800BD
Apple TV A2843 & A1625
Apple TV+ & TV2 Play
24 nov 2010, 01:16
Jeg har et 50" vt20 og sidder 2 til 3 meter væk. Jeg synes 50" er lige tilpas, og så alligevel ikke. De fleste film er jo i et bredere format end skærmen så reelt set er et 50" jo kun et omkring 42" når man ser film. Derfor skal jeg også have en større skærm næste gang.
Jeg ærger mig lidt over jeg ikke tænkte på det da jeg købte.
Jeg ærger mig lidt over jeg ikke tænkte på det da jeg købte.
24 nov 2010, 09:28
Det har vi skrevet en artikel om her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
24 nov 2010, 11:22
wlsg skrev:Hvorfor er skærmen for lille til 1080p på 3 meters afstand? Jeg tænker en opløsning på 1920x1080 er vel ikke særligt meget, skærmene størrelse taget i betragtning, fra 3 meters afstand? Jeg prøver bare at forstå?Nej, 1920x1080 (= ca. 2 MP) er vel ikke særlig meget hvis vi sammenligner det med den langt højere opløsning som selv billige digitale kameraer har i dag, men det er alligevel mere end vores øjne kan se/opløse med en 50" skærm på 3 meters afstand. Måske nemmere at forstå hvis man tænker på at et 50" TV på 3 meters afstand har den samme relative størrelse (fylder det samme i synsfeltet) som en 12,5" computer monitor på 0,75 meters afstand. Det ville de fleste vel opfatte som en temmelig lille skærm, og man ville have meget svært ved at se de fineste detaljer hvis den havde en opløsning på 1920x1080.
24 nov 2010, 17:25
Jeg skylder vist stadig i en anden tråd at få smidt noget dokumentation med målinger. Jeg kan naturligvis kun forholde mig til de konkrete eksemplarer jeg har arbejdet med, og der kan helt sikkert også være betydelige forskelle indenfor de enkelte størrelser.
Min konklusion er dog indtil videre at signalbehandlingen er i alt væsentligt ens på begge skærme, og at jeg ikke er stødt på væsentlig linebleed i nogen af dem (måske jeg har været heldig).
Til gengæld har PS63C7705 et signifikant bedre sortniveau end PS50C7705, og har målbart bedre retention (i praksis nærmest ingen retention). Begge dele er noget som har betydning for min personlige vurdering af en fladskærm.
lennon skrev:Jeg ved ikke om der er publiceret noget, mit indtryk er at der ikke er mange som har testet 63" udgaven.Fredtoft skrev:Et udsagn som jeg efterhånden er stødt på flere gange . Men findes der noget dokumentation for at 63" udgaven rent faktisk er anderledes/bedre end 50" udgaven ? ?
Dertil kommer at PS63C7705 er en bedre skærm end PS50C7705. Du får altså både et større billede, og samtidig en lidt bedre billedkvalitet.
.
Jeg skylder vist stadig i en anden tråd at få smidt noget dokumentation med målinger. Jeg kan naturligvis kun forholde mig til de konkrete eksemplarer jeg har arbejdet med, og der kan helt sikkert også være betydelige forskelle indenfor de enkelte størrelser.
Min konklusion er dog indtil videre at signalbehandlingen er i alt væsentligt ens på begge skærme, og at jeg ikke er stødt på væsentlig linebleed i nogen af dem (måske jeg har været heldig).
Til gengæld har PS63C7705 et signifikant bedre sortniveau end PS50C7705, og har målbart bedre retention (i praksis nærmest ingen retention). Begge dele er noget som har betydning for min personlige vurdering af en fladskærm.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
24 nov 2010, 17:34
I stedet for al den snak om størrelse, afstand, kildemateriale mm., så kan en skærm i en stue faktisk ikke blive for STOR ( Hvis ellers konen tillader det ).
Èn 50 " er fin fra ca. 2,5 m. Ellers gælder " Jo større jo bedre ", så køb endelig den 63 " og bliv glad for dit køb. Dit næste køb kan sagtens være en projektor, der på samme afstand kan levere et billede på over 100 ", der stadig ikke bliver for STORT...
Det er ihvertfald min samt mange andres erfaring...
Ingen grund til at forklare med formler og andre avancerede ting.
Èn 50 " er fin fra ca. 2,5 m. Ellers gælder " Jo større jo bedre ", så køb endelig den 63 " og bliv glad for dit køb. Dit næste køb kan sagtens være en projektor, der på samme afstand kan levere et billede på over 100 ", der stadig ikke bliver for STORT...
Det er ihvertfald min samt mange andres erfaring...
Ingen grund til at forklare med formler og andre avancerede ting.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto