Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fjellabe
Hei!

Som dere kanskje ser er jeg en nabo fra nord. Vi har jo forum for TV/skjerm interesserte i Norge også, men ingen som er i nærheten av flatpanels.dk!

Men nok smiger, jeg trenger litt hjelp til kjøp av Tv til stuen. Jeg har bla. vurdert Panasonic G20, VT20, Sony 700 og 800AEP* og phillips 9-serie. Men er veldig usikker da jeg har en del ønsker tv'et skal oppfylle:

- 40" eller 42"
- skal henge på vegg (aller, aller helst)
- bra design er et stort pluss, men ikke must.
- siden den skal henge i stuen, der det både er en del vinduer og en del lys bør den fungere godt under slike forhold.
- det skal brukes til å se vanlig tv, PS3(spill og blueray), og se mediafiler fra PC'en min.
- jeg jobber som grafisk designer, så jeg setter pris på om tv'et klarer å produsere noenlunde naturlige farger og leverer generell god bildekvalitet.

Kan jeg få kjøpt Tv'et til 10-12.000 (NOK) er det flott, men jeg kan legge på noen tusen for det rette tv'et.

I tillegg får jeg svært gode priser på Lefdal i Norge, så hvis det kan kjøpes der er det også en fordel. http://www.lefdal.com/catalog/lyd-bilde/lf_tv/tv

Takk!

*rettet fra 800 og 900AEP til 700 og 800.
Senest rettet af Fjellabe 23 nov 2010, 12:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til 12.000 nkr. er det vel nærmere et spørgsmål om hvad du overhovedet kan få af de nævnte modeller. HX-serien fra Sony er ude og det samme er VT20 og Philips 9000-serie da de alle koster for meget ift. dit budget. Tilbage er så kun G20.

Det der kommer tættest på budgettet ud over G20 er vel VT20. 9000-serien koster 20.000 nkr. så den forstår jeg slet ikke at du har med på listen? HX800 kan lige fås for 15.000 nkr. men det er jo en del dyrere end et VT20...
Af Fjellabe
For å presisere 10-12.000 er det jeg kunne TENKE meg å bruke, men må jeg ut med mer så kan jeg det.

Når det er sagt så har du nok rett i at 9-serien er i det dyreste laget, det er heller ikke verdt den prisen utifra det jeg har sett. Min bror har et og det er svært å få fine farger på det.

Jeg skrev feil på sony sine, jeg har vurdert 700 og 800AEP (KDL40NX800AEP) til henholdsvis 9. og 10.000 NOK. Såvidt jeg kan se koster VT20 og HX800 omtrent det samme, rundt 15.000NOK.

Når det gjelder VT20 er jeg redd det ikke er så bra til å henge på veggen?

HX800 har jeg ikke hørt noe om tidligere, finner heller ingen tester.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor skulle du ikke kunne hænge et VT20 på væggen? Med mindre du har japanske papirvægge, så går det skam nok. Så meget tungere er dét TV altså heller ikke ift. eks. NX700/800.

Hvis du har kig på NX-serien så kan du læse vores anmeldelse af samme. Farvegengivelsen er desværre ikke helt så god som man kunne håbe.
Af Fjellabe
I deres anmeldelse av VT20 sier dere at stik vender bagud. Jeg tolker det slik at dette er en ulempe ift veggmontering. Så tynne tvene har blitt er det jo synd å måtte ha det et stykke ut fra veggen pga ledningene.

Forøvrig var jeg i butikken i dag og ble anbefalt LG850N, pris 15.000NOK. Ser at dette også blir anbefalt av dere. Men samme problemet med ledninger står ut bak.

Jeg skal lage hull i veggen bak til ledningene, kanskje jeg kan få gjort det akkurat der ledningene stikker ut slik at jeg får tvet helt inn til veggen, det hadde vært sjovt.